[Czuwaj] Re: Paczka Czuwaj, Tom 19, Numer 74

Piotr Kołodziejski mlodytm w poczta.onet.pl
Czw, 1 Cze 2006, 12:50:58 CEST

  Właśnie dostałem kolejną paczkę i chyba mój mail nie doszedł do listy,
  więc ślę jeszcze raz...

  Zauważyłem również, że jedna paczka do mnie w ogóle nie doszła. Da się
  jakoś to uzupełnić? (u mnie jest to numer 73, ale chyba każdy ma inne
  ustawienia...)

  Piotr Kołodziejski napisał(a):

> Ile razy, mam pisać Piotrze, że nie jest ważna sprawa "czy jestem
> wierzący", tylko - "czy mam szczerą wolę pełnic służbę Bogu"?
>
> A to sa dwie różne rzeczy.
>
> Jesli to Ciebie pocieszy, to oświadczam, ze i dla pewnej częsic osób
> deklarujących sie jako "wierzący" - nie widze miejsca w ZHP - ze
> względu na brak chęci służby Bogu.
>
> DJD

   Też już chyba o tym pisałem, ale nie chodzi mi o chęć/niechęć służenia
   Bogu. Jak osoba niewierząca w Niego, ma deklarować że chce lub nie
chce pełnić tej służby?
   Inna sprawa to samo podejście do działalności harcerskiej.

   Postaram się wyjaśnić na przykładzie:
   Staram się działać zgodnie z Prawem Harcerskim, pracuję nad sobą by być
   coraz lepszym. Jestem patriotą, niosę chętną pomoc bliźnim. Staram się
   wszystkie swoje pozytywne cechy wzmacniać, a te złe zwalczać. Czuję się
   odpowiedzialny za środowisko w którym działam. Nie chodzę do kościoła,
   ale bardzo chętnie wszystkich chętnych tam zaprowadzę, choćby to była
   jedna osoba. Nie uczestniczę w wieczornej modlitwie, ale jak najbardziej
   ją umożliwiam.
   Jeżeli ktoś stwierdzi, że działając w ten sposób służę Bogu (mimo iż w
   Niego nie wierzę), nie widzę w tym nic złego.
   Ale sztucznym jest wymagania ode mnie, żebym miał tą służbę deklarować.
   Chyba, że w oficjalnej interpretacji będzie wyraźnie zaznaczone, że
   chodzi o działanie, a nie wiarę. Działanie, które w oczach wierzących
   będzie tą służbą Bogu, a w moich - harcerstwem.

--
Piotr Kołodziejski