[Czuwaj] Seniorzy i stopnie instruktorskie

Grzegorz Całek g.c w onet.pl
Sob, 3 Cze 2006, 12:02:49 CEST

| czy ja dobrze zrozumiałem, że seniorzy w ZHP to coś w rodzaju
| Uniwersytetu Trzeciego Wieku, w którym emeryci mają realizować to, co
| nie udało im się w młodości.
| ja proponuję rozszerzyć pomysł, mamy w końcu niż demograficzny,
| młodzieży ubywa, emerytów przybywa.
| stwórzmy dla nich odrębne próby na stopnie harcerskie, aby każdy mógł
| nadrobić to, czego nie udało mu sie w młodości.
| skończyłeś służbę w 63 roku jako ćwik, nic nie szkodzi, otworzymy ci
| próbę na HO, nie masz juz siły biegać po lesie, to nic rozpiszemy ci
| próbę do zrealizowania bez wychodzenia z domu.

> [...]

Myślę, że takie żarty nie są wskazane. I to z dwóch powodów:

1) Ogólnione twierdzenia dotyczące seniorów jako grupy są wg mnie zbyt
prymitywnym uproszczeniem. Osobiście znam wielu instruktorów >55 lat,
którzy są wspaniali i życzyłbym wielu młodym, aby mieli tak świeże, młode
(duchem) i niebetonowate spojrzenie na świat i na harcerstwo; a poza tym
wiedzą, co to jest służba i znają swoje miejsce w organizacji.

2) To nie Twój wymysł, Marcinie, ale niestety rzeczywistość: autentycznie
pojawiają  się tu i ówdzie pomysły stworzenia specjalnych instrumentów
metodycznych dla seniorów.

Pozdrawiam!
GC