[Czuwaj] Papieska gwardia... :)

druzynowy w czarna13.pl druzynowy w czarna13.pl
Pią, 9 Cze 2006, 00:25:22 CEST

-----Original Message-----
From: Rafal.Suchocki w pse.pl
Sent: Thursday, June 08, 2006 11:09 AM

Co mnie lekko irytuje w tego typu publikacjach, to nie fakt, iż faktycznie
Biała Służba była tępiona przez władzę ZHP, o czym nader szybko
zapomnieliśmy i nie chcemy pamiętać.

===
Widzisz Rafał, nie można jednak takim artykułom zarzucić nieprawdy. To są w
większości smutne fakty.

From: Rafal.Suchocki w pse.pl

Bardziej mnie martwi kreowana wizja, jakoby nagle wszystkie dobre środowiska
(te zrzeszone w KIHAM czy pełniące w latach 80tych Białą Służbę) w 89
przeszły do ZHR-u. I w związku z tym tylko ZHR ma prawo powoływać się na
ciągłość Białej Służby.

===
Maciek:
Heh... Brak "niuansowania" rzeczywistości, kreowanie wizji dwubiegunowych
"białe-czarne", "zło-dobro" jest oczywiście intelektualną nieuczciwością,
ale... Ale w Tym Kraju, jak widać nie tylko ostatnio, jest na takie wizje i
proste recepty zapotrzebowanie.

From: Rafal.Suchocki w pse.pl
A na marginesie całej dyskusji.
Znów to co powinno nas łączyć przedstawiane jest jako to co nas dzieli.

===
Maciek:
Nawiązując jeszcze do Twojego artykułu w pobudce: "Zdaje sobie też sprawę,
iż nasz Związek nie jest gotowy (a może nigdy nie będzie) do takiego tekstu"

Mnie się wydaje, że nasz związek nie tyle nie będzie gotowy do takiego
tekstu, lecz po prostu nie będzie na niego zapotrzebowania, nie będzie dla
niego zrozumienia. "Starzy" rzeczywiście gotowi nie są, ale "młodych" to
"nie dotyczy". Mam takie wrażenie, że generalnie w ZHP nie chce się wracać
do tamtych lat nawet nie tyle z powodu wciąż żywych waśni i ran, ale
bardziej z braku zapotrzebowania na refleksję historyczną, czy też tę
dotyczącą wartości. ZHP i ZHR mówią różnymi językami, mówią o czym innym,
mówią inaczej.

Maciek Syska