[Czuwaj]ZLot

Tomek climbton w poczta.onet.pl
Pon, 19 Cze 2006, 10:07:03 CEST

RAdek napisal :
> Chyba nie wszyscy pamiętają, że na wielu Polowych Zbiórkach Harcerstwa
> Starszego było ponad 10 tys. uczestników. No może czas trwania imprezy był
> inny a i wiekowo PZHS obejmował uczniów szkół średnich i studentów.
>
> Radek
I dla przypomnienia po jednym z takich PZHS smieci wlały sie stertami przez
3 lata!
Ale do rzeczy!
Co do zywienia na duzych imprezach np jamborre w chile to dostawalismy kase
elektroniczna komplet garkow i kuchenki słowem wszystko co potrzebne
sniadania i kolacje były spoko ale z obiadami wiecznie były problemy bo na
wspólne zajecia ciagle sie ktos spoznial i była kicha, coz nie kazda druzyna
byla zdyscyplinowana i ciagle slyszelismy maniana maniana! Smieci no coz
bywaly take dni ze sluzby nie nadażały z wywożeniem było 35 000 osób i
ciagle słychac było warkot smieciarek! Pomijam fakt ze wielu ekip zle
gospodarowalo kasa jednym zostalo i kupowali cole na droge i wylałaczki z
logo zlotu a innym  braklo kasy i musieli korzystac pomocy skautow np z USA
ktorzy przywiezli kupe swojego jedzenia.
Idea dostarczania obiadów gotowych na zlocie ma temu zapobiedz, firma
przywiezie obiad i zabierze opakowanie. Inna sprawa to cena oczywicie mozna
zamowic obiad tanszy nawet za 5 zł ale tez i gorszy lub jak kto woli mniej
smaczny mniejszy itp. Oczywiscie bedzie przetarg na zywienie i wygra firma
tak ktora zaproponuje najlepsze waruki i moze sie okazac ze ktos zaproponuje
koszt np 8 zł i super jedzenie wtedy zawsze mozna obniżyc wpisowe niz zle
skalkulowac i pozniej je podniec! Co do stawki ja na obozie mam stawke 12 zł
(a raczej wsad) i jedzenia mnóstwo ale jak ktos słusznie zauważył dochadza
koszty kucharki, zaplecza kuchennego dowozu zywnosci, magazyn , prad do
lodówek i oczywiscie wywóż smieci co nad morzem nieżle daje nam po kieszeni.
Trzeba tez pamietac ze zlot trwa 10 dni a na zupkach chinskich z radomia
mozna przezyc rajd czy 4 dniowy pzhs ale 10 dni to juz raczej problem.
Tomasz Łebek