[Czuwaj]Zlot 70-lecia harcrstwa

Tomek climbton w poczta.onet.pl
Śro, 21 Cze 2006, 09:49:16 CEST

A gdzie napisalem ze nie trzeba wychowywac poza godzinami 9-13 30 .

W poście z dnia 20.06.2006 z godziny 19.45. Napisałeś: (...) A czy gotowy
obiad to równanie w dół ? Pesymista powie ze tak a optymista ze będzie miał
więcej czasu na zajęcia programowe! (...)

I teraz seria pytań do Ciebie Tomku:

A po co są "zajęcia programowe" ZHP? Czyż nie po to by wychowywać? Stąd
logiczna przesłanka by zapytać, czy poza tym co nazywasz "zajęcia
programowe" już nie wychowujemy?
Czy obiad zabiera wychowawcy ten cenny czas, który mógłby przeznaczyć na
wychowanie?
Czy słyszałeś o pośredniości metody harcerskiej? Na czym ona polega? Czyż
właśnie nie na tym, że wychowanek ma nie wiedzieć kiedy na niego
oddziałujemy, a oddziałujemy w każdej chwili...
A przykład osobisty instruktora? Ma być stosowany tylko w czasie zajęć
programowych? A w czasie gotowania już nie?

Rozumiesz?

Nie piszę tego by bronić gotowania obiadów na Zlocie. Myślę, że rozwiązania
jakie przyjęliście są w porządku. Jak na obecne standardy naszej
organizacji. Niemniej jednak nie mogę przejść do porządku dziennego nad
stwierdzeniem, że gotowanie nie jest programem :(

Seascout
Nie nie rozumiem! jeszce raz  sie spytam gdzie napisalem ze nie trzeba
wychowywac w trakcie posilkow? Wrecz napisalem ze skoro dostaniemy obiad to
mozemy sie wykazac podczas sniadan i kolacji wiec nie wyjezdzaj mi z
tekstami o posrednosci metody harcerskiej! Napisalem tez ze mnie tez to do
konca nie odpowiada mojej druzynie tez ! Ale zobaczylem tez w tym dobra
strone przytaczajac przyklad z jamboore kiedy mu z anglikami wyrabialismy
sie na zajecia strikte programowe (czytaj wycieczka) a  chilijczycy i wlosi
spoznili sie 70 minut przez co nie zobaczylismy kilku rzeczy podczas tak dla
nas egzotycznej wyprawy. Mnieman ze z wieloma druzynami na zlocie moze byc
podobnie i tylko nie pisz mi tez ze to ich sprawa i ze nie powinni tacy
kolonisci jechac na plastikowy zlot ! Tylko  zacznij sam czytac to co ktos
pisze i spróbuj czasami postarac sie zrozumiec intencje innych a nie
wyciagaj pozniej nie zrozumiale dla mnie wnioski!
Tomasz Łebek