[Czuwaj]ZLot

Aleksander Senk senk w post.pl
Czw, 22 Cze 2006, 15:07:24 CEST

m44 napisał(a):
 >NO tak, ale to chyba zdrowe oszołomstwo.
 >I stanowczo dalekie od skrajności.

Dla każdego człowieka jego wlasne zdanie jest zdrowe i dalekie od
skrajnosci (jezeli tę odległość uznajemy za coś pozytywnego,
oczywiscie). A zdania innych - są oszołomstwem.

Dlatego zamiast pozostawac z oceną wartość zdania poprzez nasze
wewnętrzne przekonanie o jego słusznosci, warto je skonfrontować ze
zdaniem jakichs autorytetów...
W naszym przypadku niech to będzie np. Małkowski... Mirowski... ?

Chyba takiej postawy uczymy naszych harcerzy, prawda? Czy może wzór
osobowy, autorytet, bohater, to jakieś lokalne narzędzie wychowawcze?

A przy okazji:
Czy ja przegapiłem jakieś harcerskie wielkie postaci, ktore by mówiły:
Instruktor może pić, byle robił to z umiarem i nie przy harcerzach?
A harcerzom mowił: nie możecie pic, bo jestescie niepełnoletni i prawo
wam tego zabrania?
Jestem ciekawy, bo wydawalo mi sie, ze nikogo takiego nie było.. w koncu
takie mowienie, wiele wspolnego z harcerskim sposobem wychowania nie ma,
prawda?

pozdrawiam
olek