[Czuwaj]ZLot

Aleksander Senk senk w post.pl
Czw, 22 Cze 2006, 15:44:34 CEST

Michał Górecki napisał(a):

> Czy ja przegapiłem zapis który mówi, że w tym co robimy mamy kierować się
> przede wszystkim co mówiły pewne osoby 100 lat temu?

Czy ja przegapilem, jak ktos napisał: "wszystkim"?
A może tylko (az?) tym, na co kładziono duży nacisk?

A co z ta metodą harcerską i harcerskim sposobem wychowania?
Wydawało mi sie, ze naturalnośc i przyklad wlasny jest nasza największą
siła... a tu sie okazuje, że niektorzy potrafią wychowywać 14-16 latkow
swiecąc im w oczy przepisami ustawy o wychowaniu w trzeźwości...
Chylę czoła przed takimi wychowawcami...

I jeszcze jedno:
Co wg Was daje nam prawo mowienia ludziom, co jest dobre, a co złe? Czy
Wy macie aż takie przygotowanie duchowe i pedagogiczne?
Bo mi sie wydawało, że prawo do wychowywania dzieci daję nam tylko to,
że przekazujemy taką ideę i w taki sposób, który już sie sprawdził... A
nie przekazujemy naszych wlasnych, kontrowersyjnych wizji swiata...

> Chyba powinniśmy to brać pod uwagę, ale jednak skupiać się na bieżących
> celach i wynikach, tym co chcemy osiągnąć i jak nam to wychodzi.

Bieżące cele i wyniki? Aaaaa! Rozumiem!
Trzeba podnieść liczbność, a pewne harcerskie wartosci i zasady nam w
tym przeszkadzaja? No to ok, ok.. zapomnialem, że to organizacja bywa
dla niektorych najwazniejsza, a nie promowanie i rozwijanie idei
harcerskiej.
;)

G00.. prosze.. nie startujmy znowu z poziomu dyskusji wyznaczanego
stwierdzeniem: "Poniewaz mamy XXI w., to wiemy lepiej, co jest dobre"

pozdrawiam
olek