Re: [Czuwaj] P³yta CD

phm. Jossarian jossarian w harcerstwo.net
Sob, 24 Cze 2006, 17:53:28 CEST

> Zubku, my¶lê, ¿e zespó³ Parasola poradzi³by sobie z tym :]
Nie wiem, nie znam, przeka¿ tê informacjê Dorotce, jej mo¿e to siê przydaæ
na przysz³o¶æ.

> - jak wydanie tej p³yty wp³ynie na wizerunek ZHP w¶ród m³odziezy
> niezrzeszonej?
Nie wp³ynie. Jest bardzo ma³e prwdopowdobieñstwo, ¿e kupuje ona ¯W. Z tego
co wiem to nie czyta siê jej (tej gazety) w klubach, szko³ach, dyskotekach,
skateparkach itp. Nie ten odbiorca.

> - do kogo jest dok³adnie kierowana ta p³yta (target) ?
Do czytelników ¯W, tak trudno to zrozumieæ, ¿e p³yta do³±czona do ¯W jest
skierowana do jego czytelnków? Kto czyta ¯W mo¿esz wiedzieæ jako Warszawiak.
To raczej starsze pokolenie.

> - czy wybrana droga dystrybucji odpowiada po¿±danej przez nas grupie
> docelowej?
Ju¿ po raz kolejny Ci napiszê, ¿e s± ró¿ne grupy docelowe, nie tylko dzieci.
A co do drogi dystrybucji... czy Ty masz problem z czytaniem? To nie my¶my
wydali tê p³ytê, nie wybierali¶my drogi dystrybucji. Pracujesz w naszej
firmie, która jest tak¿e wydawnictwem, skorzystaj z propozycji Dorotki,
wy³ó¿cie te 30.000 z³otych (choæ przy tym nak³adzie to pewnir mocno zani¿ony
bud¿et), wyprodukujcie p³ytê (nawet z udzia³em Parasola), a bêdziecie
decydowaæ o dystrybucji.

> Na prawdê niewazne jest dla nas ¿e ¯W chce co¶ takiego wydaæ. To nie jest
> tak, ¿e musimy ³apaæ okruchy z pañskiego sto³u. Je¶li dane przedsiêwziêcie
> nie pasuje do naszego planu promocji ( :] ) to po prostu nie bierzemy w
nim
> udzia³u / blokujemy je.
Wychodzisz z fa³szywego, moim zdaniem, za³o¿enia, ¿e ta p³yta nam zaszkodzi.
Otó¿ nie. Gdyby¶my nie wzieli udzia³u w tym projekcie ¯W wyda³oby p³ytê
samo, nadal przypisuj±c j± harcerstwu, bo maj± do tego prawo, a my nie mamy
srodków by to w jakikolwiek sposób blokowaæ.
Ludzie w Warszawie chcieli kupowaæ tê p³ytê i bêda jej s³uchaæ, wzruszaæ
siê, przypominac sobie dobre chwile, przy gitarze, ognisku, na obozach, w
Bieszczadach, pod ¿aglami... Mo¿e lepiej zareaguj± na harcerzy na ulicy (o
ile bêd± mieli szczê¶cie ich spotkaæ), ³atwiej bedzie im podj±æ decyzjê o
wo¿eniu dziecka na zbiórki, czy puszczeniu na biwak.

> Zdajê sobie doskonale sprawê, ¿e mediom zale¿y na utrzymywaniu stereotypu
> harcerstwa. A nam powinno zale¿eæ na czym¶ zupe³nie odwrotnym.
G00rek nie ka¿dy stereotyp jest z³y - harcerz patriota, harcerz ekolog,
harcerz dotrzymuj±cy s³owa, harcerze postrafi±cy rozpaliæ ognisko i nie
gubi±cy siê w lesie, to tylko kilka z wielu, których siê nie wstydzimy i
chcieliby¶my je umacniaæ.

> Mówili tez o tym jak wyra¼nie (nie bez problemów) zablokowali w
brytyjskiej
> telewizji wszelkie próby pokazania skautów od strony paradno-musztrowej.
A ja g³upi to my¶la³em, ¿e ci skauci brytyjscy co ich kilku w ¿yciu
widzia³em to s± po prostu du¿o mniej od nas paradno-musztrowi, a to robota
ich PR?! Ja to jestem naiwny.

> Ja tego na si³ê nie chcê, wszystko musi wynikaæ z naszego planu promocji.
> Pewnie nie chcemy wygl±daæ dok³adnie tak jak brytyjscy skauci ze swoim
do¶æ
> ugrzecznionym i wyg³adzonym wizerunkiem. Nie wiem czy te¿ chemy a¿ tak
> jasno stawiaæ w wizerunku na FUN, czyli zabawê. Ale chyba nie chcemy
> pokazywac na zewn±trz czego¶ takiego...
Wszystko zalezy do kogo ma trafiæ promocja, wydaj p³ytê, a promocja i biuro
prasowe za³atwi± by do³±czyæ j± do Cogito, albo Gimnazjalisty i dotrze ona
wtedy do m³odzie¿y.

> Coca cola i dr martens by³y sprzedawane na pocz±tku w celach medycznych.
> Potem dorobiono im "opakowanie". Dzi¶ sprzedaj± siê nieco lepiej :] I to
> jest promocja.
G00rek podaj mo¿e przyk³ady promocji na któr± nie wydano milonów, czy nawet
setek milionów dolarów.

Zubek

Wiêcej informacji o li¶cie dyskusyjnej Czuwaj