Re: [Czuwaj] TRADYCYJNIE zmieniony tekst piosenki [by³o P³yta CD]

Aleksander Senk senk w post.pl
Nie, 25 Cze 2006, 23:46:32 CEST

Bogdan Ciechomski napisa³(a):

> Odpowied¼ na pytanie Dh. Piotra to: z tekstu.
> W moim hufcu natomiast funkcjonuje 3 zwrotkowe p³onie ognisko i szumi±
> knieje. Trzecia zwrotka:

Trzecia? Zartujesz :)

Na stronie "16 WDH" mozna znale¼æ nastepuj±ce zwrotki:

P³onie ognisko i szumi± knieje,
Dru¿ynowy jest w¶ród nas.
Opowiada starodawne dzieje,
Bohaterski wskrzesza czas.

     O rycerstwie spod kresowych stanic,
     O obroñcach naszych polskich granic,
     A ponad nami wiatr szumny wieje,
     I dêbowy huczy las

P³onie ogieñ jak serca gor±cy,
Rzuca w niebo iskry gwiazd.
Jedna przesz³o¶æ i przysz³o¶æ nas ³±czy,
Szumi wokó³ ciemny las.

     W blasku iskier jawi siê historia,
     Tyle zdarzeñ mia³o barwê ognia.
     Przy ognisku zasiad³y wspomnienia,
     Dziejów kraju ucz± nas.
     lub
     (A doko³a jak Polska szeroka,
     P³on± ognie m³odych serc.)

Ju¿ do odwrotu g³os tr±bki wzywa,
Alarmuj±c ze wszech stron.
Wstaje wiara w ordynku szczê¶liwa,
Serca bij± w zgodny ton.

     Ka¿da twarz siê z uniesienia p³oni,
     Ka¿dy laskê krzepko dzier¿y w d³oni,
     A z m³odzieñczej siê piersi wyrywa,
     Pie¶ñ potê¿na pie¶ñ jak dzwon.

Ga¶nie ognisko i szumi± drzewa,
Spojrzyj weñ ostatni raz.
Niech ci w duszy rado¶nie za¶piewa,
¯e na zawsze ³±cz± nas:

     Wspólne troski i rado¶ci ¿ycia,
     Serc harcerskich zjednoczone bicia.
     I ta przyja¼ñ najszczersza na ¶wiecie,
     Któr± Bóg po³±czy³ nas.

U mnie w szczepie na poczatku ogniska spiewa sie pierwsze dwie, a na
zakonczenie - zwrotki 5-8

Wersji ostatniej zwrotki znam mnostwo.
Twoja jest wyra¼nie komunistyczna ;) bo w ka¿dej mi znanej ³aczy Bóg, a
nie los.
Ale czasem przyja¼ñ jest "najszczersza, prawdziwa", a czasem "gor±ca,
prawdziwa". Czasem te¿ serca nie sa harcerskie, a zjednoczone w modlitwie.

pozdrawiam
olek