Re: [Czuwaj] TRADYCYJNIE zmieniony tekst piosenki [by³o P³yta CD]

Radek Paszkowski radekpa3 w wp.pl
Pon, 26 Cze 2006, 09:27:48 CEST

Aleksander Senk napisa³(a):

<ciach>

> Wersji ostatniej zwrotki znam mnostwo.

<ciach>

Roztomili Druhowie,
to, ¿e jest wiele wersji samych piosenek jaki i dodatkowych do nich
zwrotek to tylko stwierdzenie faktu. Pytanie jest o autora podstawy,
kanonu danej piosenki i to powinien byæ wzorzec. Resztê zawsze
wzbogaci³bym o komentarz mówi±cy, ¿e zwrotki 4..23 jest autorstwa
Iksiñskiego czy 38 DSH z Piñczowa, a powsta³ na obozie gdzie¶ i kiedy¶.
Inaczej zawsze bêd± spory która wersja jest s³uszna, która
komunistyczna, a któr± skomponowa³a moja babcia na biwaku ;))

Pozdrówka,
Radek

--
Czlowiek nie po to zostal stworzony, by pracowac,