co na haczyk?, by³o RE: [Czuwaj] P³yta CD z ¯ycia Warszawy - eot.

Radek Paszkowski radekpa3 w wp.pl
Pon, 26 Cze 2006, 14:09:10 CEST

Micha³ Górecki napisa³(a):

> Natomiast sformu³owanie "i jakie¶ tam techno", albo "hiphopami" spotykam
> bardzo czêsto i zazwyczaj pokazuje to negatywny stosunek i czêsto ma³±
> wiedzê na temat muzyki... Dlatego nie wiem czemu tak napisa³e¶...

Poniewa¿ poza stwierdzeniem "ma byæ nowoczesne" nie idziesz dalej.
Teoriê wypada zilustrowaæ przyk³adem. Inaczej jest to bicie piany :) I
obojêtne wobec tego czy mówi³em o hip-hopie, disco-polo trash metalu czy
nurtach postindustrialnych. ;) Poka¿ tak± nowoczesn± harcersk± piosenkê,
która przyci±gnie szerokie rzesze dzieciaków do harcerstwa, a lepiej -
zrób ;P Wtedy wszyscy dyskutanci bêd± widzieli o czym mowa - co jest
wzorcem, a czego nale¿y unikaæ... Jakie to wszystko proste ;))))

> Napisa³em ju¿ gdzie indziej - je¶li w ogóle bierzemy siê za reklamowanie
> harcerstwa muzyk± (bardzo, bardzo trudne) to zróbmy to na bardzo wysokim
> poziomie. Ale ja bym siê za to nie bra³. Bo to w³a¶nie bardzo trudne.

Acha. Czyli jednak we¼my siê i... zróbcie? MY siê bierzemy, ale lepiej
tego NIE RÓBMY? To mo¿e jednak po³ó¿my siê i pole¿my? ;))

> A dlaczego nowoczesne ma byæ równe popkulturze? :) Nigdzie tego nie
> napisa³em. Nawet w kilku wypowiedziach wyra¼nie podkresla³em, ¿e
> inteligentnty, nowoczesny bunt przeciw popkulturze to byæ mo¿e nasza
> ¶cie¿ka?

Je¶li w _kilku_ to mo¿e mi umknê³o. Podkre¶lony jednak zawsze by³
kontekst dawania rybie tego, co lubi. No to da³em konkretny przyk³ad
czego chce zdecydowana wiêkszo¶æ rybiego stada. :)
Eeeee... chyba trzeba zmodyfikowaæ zakres definicji "dobrej przynêty" ;))

> Ale sam przyznasz, ¿e
> ¶piewanie na naborze, to raczej ¶redni pomys³. Powtórzê po raz setny ju¿ -
> ¶piewaniem harcerskich piosenek nie zwerbujemy cz³onk

Przyznam tylko, ¿e ¶piewanie kiepskie, _tylko_¶piewanie_, kiepski
repertuar to fakt - pomys³ ¶redni. Ale jako element zestawu "dzia³añ
PRowskich" przy naborze mo¿e byæ niezast±piony :)

> Czy ju¿ pisa³em o tym jak brytyjski skauting zablokowa³ pokazanie w TV
> parady skautów przed królow±? Wydzia³ promocji stwierdzi³ ¿e nie pasuje to
> do wizerunku skautingu, który maj± w swoich celach.

Problemem harcerstwa od d³u¿szego czasu by³o m.in. to, ¿e nie "by³o
medialne". Tylko newsy o dewiacjach czy wypadkach jako¶ dobrze siê
sprzedawa³y. :/ St±d dzia³ania ¯W przyj±³em z rado¶ci±. A czy i jak
lokuj± siê one programie propagowania harcerstwa przez GK - nie wiemy.
No przynajmniej ja nie wiem, bo na li¶cie w tej kwestii jeszcze ¿adna
informacja siê nie pojawi³a.
Zatem przyk³ad z UK jest ciekawy... i tyle :)

> Od tego mamy radiostacjê, nie 4 ¿ywio³y chyba, no nie? :]

A mamy j± czy ju¿ dawno sprzedana? Te¿ nie wiem ;(
I czy w ogóle s± jakie¶ dzia³ania Radiostacji szersze rób równe
dzia³aniom ¯W?  Jak maj± siê one do ew. dzia³añ promocyjnych harcerstwa?

No proszê ile ciekawych pytañ pojawia siê dziêki tej nieszczêsnej p³ycie
:) Ciekawe czy odpowiedzi (je¶li siê ich w ogóle doczekamy) bêd± równie
ciekawe? ;)))

¯W jest wydawnictwem. Moja firma te¿ (no mo¿e w ciut innej skali ;DDD) 4
¯ywio³y te¿ pe³ni± tak± funkcjê po wch³oniêciu HBW...
Co jest wpisane w zakres dzia³ania ww podmiotów? Dlaczego 4 ¿wyio³y to
z³y adres? Chyba lepszy ni¿ Wydzia³ Seniorów GK ZHP? ;)))

> Twoja p³yta by³a skierowana do cz³onków ZHP, tak?
> Wiêc inaczej j± oceniam.

W³a¶nie z ró¿nych zdañ dyskutantów nie wynika wprost jaki by³ target
p³yty ;))) Z mojej korzystaj± nie tylko cz³onkowie ZHP. Chocia¿
repertuar jest wybitnie harcerski (zuchowy) go gros u¿ytkowników to
nauczyciele wychowania przedszkolnego i pocz±tkowego. Zatem mo¿e warto
spojrzeæ na CD z ¯W tak¿e z punktu widzenia nauczyciela muzyki w szkole
podstawowej? Czy¿ nie lepszy rydz... ? :)

> I chyba gra³ tam jeden z moich guru - Jurek Filar, prawda? :) No akurat
> gdyby Jurek bra³ udzia³ to by móg³ niez³y jazzik wyj¶æ. Albo samba ;) Tylko
> czy to by trafi³o do m³odych ludzi? Hmm nie.

IMHO, g00rek, IMHO!!!! ;DDD

Do "ma³olatów" trafi Doda ;)) do starszych Sistars, a do starszych,
wyrobionych nie trafi± kawa³ki Filara? Je¶li tak by by³o w istocie to
siê nie znam i sam siebie skazujê na banicjê ;))

pozdrowiwszy,
Radek

p.s. dolejê oliwy do ognia...
Niektórzy znaj± moje funkcje w ZHP, byæ mo¿e kto¶ zauwa¿y³ ,¿e co raz
rzadziej mówiê o ZHP a czê¶ciej o Harcerstwie. Przyczyna? W wielu
punktach mamy z Witkiem Wêgorkiewiczem (tu znanym i dla tego Jego
przyk³ad podajê) bardzo podobne odczucia przy obserwowaniu tzw. realiów
dnia codziennego ;>
Aluzja mo¿e i hermetyczna. Trafi do kogo trzeba ;)

--
Czlowiek nie po to zostal stworzony, by pracowac,