[Czuwaj] Startegia promocji jest Re: co na haczyk?

Bartek Szumski szumyk w poczta.onet.pl
Pon, 26 Cze 2006, 14:46:48 CEST

From: "Radek Paszkowski" <radekpa3 w wp.pl>
> - czy jest w ogóle jakaś zwerbalizowana strategia ZHP w kwestii promocji
> Związku? Jak ona brzmi? Chcę poczytać!!! :)

WIZERUNEK

cel 2: Wzmocnienie pozycji ZHP w społeczeństwie, wśród partnerów w kraju
oraz w skautingu, tak aby:

a) rodzice angaSowali się w działalność jednostek harcerskich,

b) władze organizacji skautowych pozytywnie oceniały zaangaSowanie i dorobek
ZHP,

c) przepisy państwowe ułatwiały, a nie utrudniały, działalność organizacji,

d) samorządy, instytucje publiczne i organizacje pozarządowe postrzegały ZHP
jako powaSnego partnera w zakresie wychowania,

e) sektor prywatny postrzegał ZHP jako atrakcyjnego partnera.

NajwaSniejsze działania organizacji:

1) opracowanie systemu upowaSnień przez Główną Kwaterę ZHP do reprezentacji
organizacji we współpracy partnerskiej i działaniach promocyjnych (kto, na
jakim poziomie, w jakich sprawach, na jakich zasadach moSe reprezentować
organizację w działaniach z konkretnym partnerem),

2) podejmowanie przez harcerskie komendy współpracy z samorządami,
instytucjami publicznymi i organizacjami pozarządowymi w zakresie realizacji
wybranych celów,

3) uwzględnienie przez Główną Kwaterę ZHP w arkuszu analizy hufca systemu
współpracy druSyn z rodzicami,

4) stały lobbing władz naczelnych ZHP na rzecz dostosowywania przepisów
prawa państwowego do potrzeb działania organizacji,

5) stały lobbing harcerskich komend na rzecz lokalnych rozwiązań,
korzystnych dla środowiskharcerskich,

6) opracowanie i upowszechnianie przez harcerskie komendy sposobów tworzenia
i pracy z RPH na kaSdym szczeblu struktury,

7) tłumaczenie i udostępnianie przez Główną Kwaterę ZHP rozwiązań
wewnątrzorganizacyjnych innym organizacjom skautowym,

8) stwarzanie warunków przez harcerskie komendy do aktywnego uczestnictwa
członków ZHP w wymianie doświadczeń z organizacjami skautowymi.

WIZERUNEK

cel 3: Spójne promowanie działań ZHP.

NajwaSniejsze działania organizacji:

1) opracowanie przez Główną Kwaterę ZHP i wdroSenie przez harcerskie komendy
programu promocji ZHP, zawierającego narzędzia upowszechniania misji, wizji
i "Podstaw wychowawczych ZHP", system identyfikacji wizualnej ZHP (w tym
umundurowanie), materiały poradnicze w zakresie promowania wychowawczego
charakteru organizacji, promowania postaw i umiejętności kształtowanych w
harcerstwie, procedury zarządzania informacją, zasady budowania informacji
przeznaczonej dla konkretnych odbiorców dziecka - rodziców - szkół -
instytucji, kształcenie instruktorów odpowiedzialnych za promocję.

http://zjazd.zhp.pl/files/strategia_rozwoju_ZHP.pdf

Szumyk