[Czuwaj] Pożegnalny Ton.

Radek Paszkowski radekpa3 w wp.pl
Pon, 26 Cze 2006, 15:36:48 CEST

Dominik Jan Domin napisał(a):

> Mam nadzieję przynajmniej, że pan Klupś nie zastrzegł tego tekstu w
> ZAIKS-ie
> lub innym stowarzyszeniu autorów...bo jeżeli zastrzegł, to co na to powie
> Życie Warszawy? A jak stowarzyszenie, w którym Pan Klupś zastrzegł ten
> tekst pozwie ŻW

> A trzeba zastrzegać? NIE, bo utwór jest chroniony od chwili powstania
> sam z siebie.

W praktyce i de iure jest tak, że utwór jakiegokolwiek autora jest
chroniony przez ZAiKS od momentu, gdy jakiekolwiek wydawnictwo
zarejestrowane w ZAiKSie wymieni autora z nazwy. Od tego momentu ZAiKS
zaczyna zbierać tantiemy na poczet wypłaty autorowi od wszystkiego co
się gdziekolwiek i kiedykolwiek ukaże.
BTW tym samym jeśli wydawnictwo ŻW zostało zarejestrowane przez wydawcę
- B. Adamek i jego twórczość już jest przez ZAiKS chroniony. Dotąd nie był.

Wszyscy, którzy są przyzwoici i kontaktowali się z autorami przed
wydaniem czegokolwiek oczywiście działali zgodnie z prawem ludzkim i
boskim ;) Od tej jednak pory na boisko wkroczył dodatkowy gracz, który
ma za zadanie pilnie śledzić, jak bardzo wydawcy z prawami ludzkimi są
lub nie na bakier ;)

Radek

--
Czlowiek nie po to zostal stworzony, by pracowac,