[Czuwaj] kadencyje, a właściwie o Stołecznej

Wto, 27 Cze 2006, 17:41:40 CEST

Dnia wtorek, 27 czerwca 2006 15:23, TOGRO.pl napisał:

> Zgadzam się z Toba. Kowalczyk nie jest idealem.
> Ale nie jest tez ostatnim komendantem w tym Zwiazku.

Ale co to ma do rzeczy, że są gorsi?

> Ma wady. Nie potrafil zbudowac programu i ksztalcenia.
> Jest dobrym managerem i organizatorem.

Dlaczego Tomku nie odnisłeś się do zdania  Grześka o okradaniu naszego hufca z
pieniędzy z dotacji? Swego czasu były też uwagi NIK. To są symptomy dobrego
zarządzania i organizacji?

> A potrzebni sa ludzie, którzy gotowi wzniesc się ponad osobistymi
> animozjami...

Tu nie chodzi o sympatie czy antypatie. Tu chodzi o konkretne działania na
granicy prawa lub bezprawne.

> Wiele osob przekresla Kowalczyka już na starcie kolejnej kadencji. Do czego
> zmierzaja? Do izolowania hufca na kolejne 4 lata? Po co?

Można to ująć inaczej. Przekreśla go po trzech poprzednich kadencjach. Ja
wspomnę tylko dwie sprawy, na pewno wybiórczo, ale czekam także na głosy
przeciwne.

Na Zjeździe naszego Hufca w 2002 roku hm Waldemar Kowalczyk przekonywał do
opowiedzenia się za osobowością prawną dla chorągwi argumentują między
innymi, że na poziomie horągwi to już nie ma żadnego harcerstwa, jest tylko
biznes.

Na ostatnim Zjeździe Chorągwi hm Waldemar Kowalczyk nazwał przekroczenie
swoich uprawnień "cwaniactwem" i przedstawiał to swoje działanie wyraźnie
pozytywnie. Owo "cwaniactwo" polegało na tym, że druga strona umowy nie
sprawdziła ważności pełnomocnictw, a on nie wspomniał, że są one nieaktualne.

Zaznaczył również, że bez względu na rozwój sprawy nagany Naczelnika ZHP
będzie w taki sam sposób postępował w przyszłości nazywając to
działanie "aktywnym". Uwagę skarbnika ZHP, że należało wystąpić o nowe
pełnomocnictwa potraktował żartobliwym śmiechem.

To postawa człowieka, który traktuje powierzoną mu jednostke jak swoja
własność. Jedynym gwarantem tego, że będzie działał na korzyść podległych mu
jednostek jest jego osobiste słowo, co zresztą hm Waldemar Kowalczyk wyraził
w prezentacji odpowiadając na pytanie "Dlaczego ja?"  - "Bo mnie już znacie".
Słowo jednak nie jest jak mi sie wydaje jego najmocniejszą stroną .

--
Czuwaj!

parasol
Marcin Bednarski parasol(at)harcerstwo.net
56 WDW "Nieprzemakalni" Hufiec Warszawa-oliborz
http://arkadia.harc.pl/nieprzemakalni/
"Choć droga jest bez końca. Pozornie bez znaczenia.
 Mniemam, że mam powody by drogi swej nie zmieniać"