[Czuwaj] Dylematy Statutowe

Jerzy Łukaszewicz jeluk w wodn.lublin.pl
Wto, 27 Cze 2006, 19:40:17 CEST

Ja, co prawda nawiazujac do Zjazdu Choragwi Stolecznej, ale z innej beczki.

Czy na Zjezdzie byly jakies dzialania w zwiazku z par. 37 pkt 4 Statutu ZHP
mowiacym, ze:
"Czlonkami wladz ZHP nie moga byc osoby, ktore byly skazane prawomocnym
wyrokiem za
przestepstwo z winy umyslnej" ?
Jak poradziliscie sobie z tym zapisem?
Czy kandydaci skladali jakies oswiadczenia?
Czy sa w ogole jakies przepisy wykonawcze do tego punktu?
Czy wladze harcerskie moga zwrocic sie do Krajowego Rejestru Karnego o
informacje o instruktorze? Czy moze to zrobic jedynie zainteresowany?
Jaki jest tok postepowania jesli, w przypadku zlozenia oswiadczenia,
zachodzi podejrzenie, ze oswiadczenie jest nieprawdziwe?
Wiem, ze to duzo pytan, ale jestem tym bardzo zainteresowany.

I jeszcze pytanie z innej dziedziny.
§ 73 pkt 1. Statutu ZHP
"Naczelny Sad Harcerski ZHP rozpatruje sprawy naruszenia Statutu, uchwal lub
decyzji wladz ZHP przez czlonków wladz naczelnych ZHP i czlonków wladz
choragwi oraz starszyzny, instruktorów z przydzialem sluzbowym do Glownej
Kwatery ZHP i jednostek przez nia powolanych."
Pytanie:
Ktory Sad powinien rozpatrywac sprawe czlonka komisji rewizyjnej choragwi,
ale za dzialalnosc w okresie, gdy byl czlonkiem komendy hufca?
Czy bierze sie pod uwage jego obecna funkcje, czy funkcje pelniona w czasie
rzekomego popelnienia wykroczenia?

Z gory dziekuje wszystkim, ktorzy pomoga mi rozwiazac powyzsze dylematy :)

phm. Jerzy Łukaszewicz
Hufiec Lublin ZHP