Odp: RE: [Czuwaj] praca ze STARĄ ;) kadrą

Anna Michalina Nowakowska michalina32 w wp.pl
Śro, 28 Cze 2006, 10:08:03 CEST

Dnia 28-06-2006 o godz. 8:55 Michał Górecki napisał(a):
> Pytanie - czego od nich oczekujemy? Być może drużynowy, czy szczepowy nie
> musi być taką osobą? Być może oczekujemy drużynowych będących zbyt blisko
> dzieciaków, dlatego że system zastępowy nie działa tak dobrze i nie
> wyobrażamy sobie rodzica, czy nauczycielki jako DOBREGO drużynowego?
>
> Nie wiem. NA prawdę nie wiem. Ale nie określiwszy tego dużo nie
> zmienimy...
>
> pozdrawiam
> g00rek

W Angli jest bardzo wielu drużynowych w wieku 30--35lat
Są to rodzice, którzy tworzą drużyny dla swoich dzieci i
przychodzą/wracają do skautingu na 3-4 lata, aby ich dzieci
wraz z dziećmi sąsiadów miały okazję przezyć tę przygodę.

Gdy się o tym dowiedziałam, nasunęły mi się takie myśli:

-To chyba niedoceniany sposób rekrutacji kadry w ZHP. A być może jest to alternatywa dla małych miasteczek i królujących tam drużynowych-nauczycielek?

-To już nie myśl, tylko spostrzeżenie - przypomnijcie sobie rozkład wieku naszych członków w organizacji - najwięcej jest 12,13 i 14latków. Rozkład wieku w UK jest nieco inny - przesunięty o 4lata w lewo - najwięcej jest 8,9,10latków a 16latków prawie w organizacji już nie ma. To efekt tego, że rodzice zakładają drużyny dla swoich dzieci w tym własnie wieku. Brak 16latków to efekt braku kadry, która pracowałaby z nastolatkami - czyli wtedy, gdy rodzic już nie moze byc druzynowym. A brak
16latków przekłada się na brak młodych ludzi, do podejmowania służby w organizacji tuz po tym, jak z niej wyrastają.

Można dyskutować, czy to dobrze, czy źle.
Wyrastają z mundurków, idą w życie, na studia, skupiają się na celach zawodowych i życiowych, a gdy sobie je ułożą, to wracają do skautingu jako dorośli i ustawieni ludzie. (to z punktu widzenia członków organizacji)

Z punktu widzenia organizacji - nieustanne braki kadrowe w jednej z największych organizacji w Europie.

To tak na temat pozyskiwania i pracy z dorosłą kadrą w harcerstwie.
Dodam, że wszelkie wasz prywatne także przemyślenia na ten temat
bardzo mnie interesują, gdyż pracuję właśnie nad tym zagadnieniem
w trakcie jednego z długich warsztatów. Zapraszam więc na priv, gdyby ktoś chciał pogadać, podsyskutować itd.. Może z tego wyjść coś konstruktywnego.

Pozdrawiam
Anka

XII edycja popularnego MIĘDZYNARODOWEGO PLENEROWEGO
FESTIWALU JAZZ NA STARÓWCE. Na otwarcie prapremiera:
RON JACKSON's FLUBBY DUBBY. Zapraszamy!
http://klik.wp.pl/?adr=http%3A%2F%2Fadv.reklama.wp.pl%2Fas%2Fjazzstarowka.html&sid=801