Re: [Czuwaj] stare a nowe sprawności i ich oznaczenia

Grzegorz Skrukwa greegors w icpnet.pl
Czw, 29 Cze 2006, 15:51:53 CEST

----- Original Message -----
From: "Michał Górecki" <goo.listy.dyskusyjne w 4zywioly.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Thursday, June 29, 2006 3:06 PM
Subject: Re: [Czuwaj] stare a nowe sprawności i ich oznaczenia

> Trzebaby powołać komisję do tych spraw. I komisję rewizyjną do jej
> kontroli :D :D
>
> g00rek

Heh he to ja jestem komisja rewizyjna ;-)
Oczywiście można z tego żartować :D

Ale naprawdę jakieś wyprostowanie tego by się przydało. .
Z jednej strony ZHP jest przeciążony nadmiarem regulacji paraliżujących
działalność, uchwał o zmianie uchwały itd, a z drugiej strony np. tak ważny
instrument jak
sprawności traktuje się jako coś dla dzieciaków, jakieś tam znaczki na
rękawie, które się zdobywa w wieku 11-13 lat a potem się o nich zapomina .
Ustanawiając nowy regulamin ktoś nie pomyślał co zrobić z tym. Tak jak gdzie
indziej mamy nadmiar przepisów, tak tu zabrakło tabelki pokazującej jaka
nowa sprawnośc odpowiada której starej.

Zbliża się moment kiedy wiele osób w moim środowisku mających staż w
harcerstwie około 6 lat (czy troszkę więcej) będzie sobie wymieniać mundury
na nowe i jest top okazja żeby zadać to pytanie. Spodziewam się niedługo
sytuacji typu:
Harcerz mnie pyta:
-  a co znaczy ta skrzyżowana piła i łopata u druha?
-Wiesz to taka sprawność saper której już nie ma teraz. Ty sobie możesz
zdobywać Wygę obozowego. Ja też mam Wygę obozowego ale to taki lepszy wyga
od tego co ty  będziesz mógł zrobić
-A dlaczego druh ma wszystkie sprawności w czerwonych kółkach a tu na
regulaminie wywieszonym na naszej obozowej tablicy pisze że się oznacza
kolorami zależnie od stoipnia trudności?
- No bo ja wszystkie zdobywałem już dawno temu wtedy wszystko było inaczej,
a teraz w sumie nie wiem / nie chce mi się / bo zdobywałem je za komuny
itd/???

GS