Re[2]: [Czuwaj] kto powiedział "fuj"!

Wojciech Wojtaszek klopsikx w wp.pl
Śro, 1 Mar 2006, 13:24:04 CET

WItaj

 Olku 2 ciekawe kwestie poruszyles

AS> Mysle, ze w tej organizacji trudno liczyc na mechanizmy
AS> samooczyszczania...  Nawet jezeli cos tam gdzies istnieje, to bedzie to
AS> trwalo zbyt dlugo, a koszty ideowe i ludzkie będą zbyt wysokie...
AS> Ale skoro samooczyszczanie nie dziala, to jak inaczej?

Prawda szczera prawda , juz sa za wysokie a co dopiero jezeli obecny
sklad Gk wygodny dla naczelniczki oraz naczalstwo w mojej choragwi sie utrzyma
Sady harcerskie sa nieefektywne i po prosotu "zlewane" , od poziomu
hufca w gore(przynajmiej w mojm srodowisku), wiec jak tu oczyscic
skoro za kradziez nie mozna kogos skazac. Ile jest skazan
instruktorow/bylych za wyporowadzenie sprzetu oraz majatku organizacji w
latach 90 ?? Spisuje to ktos ?

Sytlacja mi ta zywo przypomina system partyjny  a taki ze wszyscy sa
nasi ktorzy maja czerwona legitymacjie (w naszym przypadku szara i
zielona) sa bezkarani i jezeli cos sie sie zrobi to na pokaz ,
przeciez swojch sie nie rusza. Generalnie stoimy wszyscu rowno na 1
maja machamy flagami i jezeli ktos nie macha temu po lbie zeby sie nie
wychylal.  A ci inny to zwykle lajno..........

NIe jestem skrainym konserwatysta ale tak na logike biorac, majac zestaw
ideowy zawarty w 10 pk. PH ktory jest nieprzestrzegany co za tym rodzi notorycznie dyskuje i
sprzecznosc.Dlaczego wiec go nie przebudowac tak by spelnial swoja role w pelni a
nie tylko jako punkt bierzacej dyskusji , zapchaj dziura w nudne dni ?

Dla mnie to jest nudne ze w kolko walkuje sie to samo wiec albo
organizacjia sie czysci i zostaja ludzie spelaniajacy podstawy ideowe
albo zmienia sie podstwy na ktorych stoimy.......
Nie znam nikogo kto by w drodze harcerskiego zycia doszedl do
spelniania 10 pk PH wiem wiem myle pojecia to jest tylko scieza ktora
sie idzie itp. to w takim razie wciaz z niej zbaczamy i sie klocimy ze
jest  dobra stojac w kolko w miejscu. Co za tym idzie harcerstwo na polu
ideowym poleglo po prawie 100 latach dzialania..... ( zaraz dostane w
glowe czym ciezkim od zony:-)

Harcerstwo to nie jest ruch abstynecki jak dla mnie ...... do jasnej
ciasnej norki fliszowej tylko
wychowawczy, wiec albo mamy narzedzie ktorymi sa idealy i je
realizujemy   w pelni albo dalej sie zremy tak naprawde nie o sprawy
wazne ale o "cukierki" jak dzieci, co najwazniejsze rzutuje na
"mlodych" a oni patrza  i widza wiecej niz nam sie zdaje.

Dlaczego nikt po kilkudziesieciu latach tak naprawde nie podsumowal
podstaw ideowych ZHP w odniesiu do ludzi ? Bo straszno ruszac swietosc,
ktora jest idealna ?

........."Organizacja o nazwie ZHP pozarła ruch harcerski... i pasozytuje na
nim...  "

raczej ludzie ...... ludzie tworza organizacjie jak i ruchy

AS> pozdrawiam
AS> olek

pozdorwiam
klopsik

--
Best regards,
 Wojciech                            mailto:klopsikx w wp.pl