[Czuwaj] Harcerska Swastyka

hm. Rafal M. Raniowski HR rafal w harcerz.pl
Śro, 8 Mar 2006, 11:47:33 CET

----- Original Message -----
From: "Piotr Giczela" <piotr.giczela w zhr.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Wednesday, March 08, 2006 11:15 AM
Subject: Re[2]: [Czuwaj] Harcerska Swastyka

Witaj czesiek.harcerstwo,

W Twoim liście datowanym 8 marca 2006 (10:29:00) można przeczytać:

> Historia nas nie rozpieszcza.
> Taka ciekawostka historyczna, która może być zupelnie niezrozumiala dla
> dzisiejszych harcerzy...

> Pozdrawiam
> _______________
> Tomasz Grodzki

Taaak... Jestem bardzo stary. Bo wiem nawet, że mieliśmy w harcerstwie
odznakę w postaci swastyki. I gdzieś mam nawet zdjęcie znanej postaci,
nie wiem czy nie Olgi Małkowskiej, ze swastyką wpiętą w klapę
garsonki. W tamtych czasach znak ten miał zupełnie inną konotację.
Wywodził się chyba od znaków indiańskich, ale tu mogę się już mylić,
bo dokładnie nie pamiętam... Ze starości, a jakże! :-D

--
Pozdrowienia,
phm. Piotr Giczela HR

--

Ze znakow _indyjskich_ nie indianskich -
http://pl.wikipedia.org/wiki/Swastyka

Pozdrawiam
Viking-Szczecin