[Czuwaj] Re: prawo a harcerstwo

Darek Mołodecki miki w miki.jdm.pl
Czw, 9 Mar 2006, 14:54:10 CET

> Myślę, że "popychanie" ludzi do otwierania prób jest bez sensu. Co zmieni
> fakt posiadania stopnia skoro posiadacz sam nie dojrzał do takiego poziomu
> jaki powinien reprezentować mając np stopień phm? Właśnie ciągnięcie ludzi
> do zdobywania stopnia powoduje, że nie robią nic tylko to co maja w
> próbie... bo maja to w próbie!! Jest to zatrważające, że są instruktorzy
> lub harcerze, którzy reprezentują taki sposób myslenia.
> Warunek posiadania phm przez komendanta obozu ogranicza (lub miał
> ograniczać) liczbę młodych ludzi, często nie dojrzałych jeszcze do
> [...]

      1.
     Bezpieczeństwo

     -    Podstawy prawne działalności drużynowego

      -    Odpowiedzialność drużynowego

      -    Zasady bezpieczeństwa podczas imprez i biwaków

     -        umiał zachować się podczas wypadku

      -        umiał zorganizować bezpieczne zajęcia dla swoich
podopiecznych, przewidzieć potencjalne sytuacje niebezpieczne dla zdrowia
oraz życia dzieci i młodzieży

      -        umiał znaleźć przepisy dotyczące organizacji imprez, biwaków,
obozu

      -        znał podstawy prawne działalności gromady/drużyny i
drużynowego, umiał znaleźć potrzebne mu w tym zakresie informacje

      -        znał konsekwencje odpowiedzialności prawnej za zuchy i
harcerzy

  to   kurs drużynowych  3,5 godziny zgodnie  z minimum   a to ponizej  4
godziny   a  w/dlug  was co  ważniejsze ?

      11.
     Finanse i gospodarka drużyny
     -    Przepisy finansowe dotyczące drużyny - regulamin wydany przez GK,
stosowanie przepisów w konkretnym hufcu

      -    Akcje zarobkowe - prawne aspekty, pomysły na akcje zarobkowe dla
różnych grup wiekowych

      -    Składka członkowska - znaczenie wychowawcze, sposoby zbierania

      -    Wychowanie gospodarcze
     -        rozumiał przepisy znajdujące się w obowiązujących regulaminach
dotyczących działalności finansowej drużyny

      -        potrafił prowadzić finanse drużyny w sposób wymagany w danym
hufcu

      -        potrafił znaleźć dla swojej drużyny odpowiedni sposób
prowadzenia akcji zarobkowej

      -        potrafił "pracować" ze składką członkowską: określić cel jej
zbierania, używać jej jako instrumentu do wychowania gospodarczego w
drużynie

      -        potrafił prowadzić w drużynie wychowanie gospodarcze

 masz  te materialy moze  chetnie  bym  skorzystal  z tego
  darek