Re: [Czuwaj] Kłopot ze Statutem

Sob, 11 Mar 2006, 12:35:30 CET

----- Original Message -----
From: "TOGRO.pl" <togro w togro.pl>
To: "'Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy.'" <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Saturday, 11 March 2006 12:16
Subject: RE: [Czuwaj] Kłopot ze Statutem

Po pierwsze:
Bez urazy, ale ani ja, ani Ty, ani ktokolwiek inny nie mamy prawa do
nazywania Statutu ZHP bublem i troche za pozno na zastanawianie się, czy to
jest najlepszy Statut jaki możemy sobie wyobrazic.

===
DJD:
Po pierwsze, to się zastanawiam, czy nie mamy bubla w Statucie, i mam do
tego prawo.

===

Statut przyjela wiekszosc delegatow, czyli my wszyscy.
I chociaz glosowalem przeciw jego przyjeciu i chociaz możemy mieć
zastrzezenia do jego zapisow, ale teraz naszym obowiazkiem jest stosowanie
go i doprowadzenie do sytuacji, w ktorej zostanie zatwierdzony.

===
DJD:
Moim obowiązkiem jest stosowanie go. Ale nadal pozostaje mi prawo do walki o
zmiane zapisów, które uważam za niewłasciwe. Nawet na drodze sądowej, w
sądach powszechnych.

===

Dzialania, które w jakikolwiek sposób zmierzalyby do jego odrzucenia przez
Sad (chociazby dzialania polegajace na zaniechaniu jakichkolwiek dzialan)
bylyby pozazjazdowym manipulowaniem przy Statucie.

===
DJD:
Akurat. Jako instruktor mam wręcz obowiązek doprowadzić do zmiany, jesli
któryś z zapisow jest sprzeczny z prawem powszechnym lubb po prostu
szkodliwy lub niebezpieczny dla organizacji.

===

Po drugie:
Kogo masz na mysli piszac "organ kontrolny"? Bo nie zrozumialem.

===
DJD:
Zgodnie z prawem powszechnym, naszego nadzorcę, który wniósł uwagi do
Statutu.

DJD