Re: [Czuwaj] Kłopot ze Statutem

Krzysztof Ludwig krzysiekl w interia.pl
Nie, 12 Mar 2006, 01:33:51 CET

----- Original Message -----
From: <czesiek w harcerstwo.net>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Saturday, March 11, 2006 10:51 PM
Subject: RE: [Czuwaj] Kłopot ze Statutem

> Tylko że odpowiednikiem Trybunału Konstytucyjnego
> jest raczej NSH a nie CKR której raczej "bliżej" do NIK.
>
> Może to przez to "skojarzenie" ?

Oczywiście, że odpowiednikiem TK jest raczej NSH.
Tylko, że zarzut Prezydenta Warszawy (wg strony ZHP) dotyczył tego, że:
- zadania te wykraczają poza zakres uprawnień organu kontroli wewnętrznej,
- władze naczelne określone w § 35 ust. 3 lit. b-g są równe względem siebie
i od siebie niezależne, zatem nieważność uchwał powinien
 unieważniać decyzje powinien  rozpatrywać organ nadrzędny, w tym przypadku
Zjazd ZHP.
A ja skupiłem się  na kwestii "równości" władzy i dlatego pozwoliłem sobie
na taka niedoskonałą analogię. A sejm nawet nie jest równy wobec TK, tylko
równiejszy, bo powołuje sędziów w jego skład :)
A co do wykraczania poza zakres uprawnień kontroli wewnętrznej, to nie
wykracza, bo to Zjazd określił ten zakres :)

Pozdrawiam!

Krzysiek

Toshiba i FIFA World Cup
Wygraj bilety i notebooki z Intel Centrino Duo Mobile Technology
http://link.interia.pl/f1912