[Czuwaj] Biała Służba w Wikipedii

Michał Górecki goo.grupy w 4zywioly.pl
Śro, 22 Mar 2006, 08:58:26 CET

Szary napisał(a):

> Brakuje mi tu informacji o udziale ZHP. Chyba, że to ZHR koordynował
> całą BŚ w Polsce i Rzymie- w takim razie zwracam honor;)

Na pogrzebie Papieża ZHR nie pełnił Białej Służby oficjalnie, w
sektorach do tego wyznaczonych, w sposób koordynowany przez włoskie władze.

Służbę pełniło wiele organizacji (samych ratowniczych z 10) oraz skauci
włoscu z AGESCI, a także zaproszeni do współpracy przedstawiciele ZHP.
Wiem, bo sam miałem niewątpliwy zaszczyt koordynować tę niewielką ekipę
z Polski.

Reszta ekipy która przyjechała z Polski nie była wogóle wpuszczona
legalnie na plac świętego Piotra, choć pewnie (tak jak i ZHR) mogła
pełnić służbę poza samym placem lub w jego najbliższej okolicy, czy
przyległych uliczkach.

To tak gwoli ścisłości. A artykuł jest rzeczywiście selektywnie
napisany, ale możźe po prostu trzeba go rozbudować.