RE: [Czuwaj] Biała Służba w Wikipedii

Tomasz Maracewicz tomasz.maracewicz w futuro.waw.pl
Śro, 22 Mar 2006, 22:00:15 CET

Subject: Re: [Czuwaj] Biała Służba w Wikipedii

To tak gwoli ścisłości. A artykuł jest rzeczywiście selektywnie
napisany, ale możźe po prostu trzeba go rozbudować.

[TM]
Zgadzam się, że warto go rozbudować i uzupełnić o być może niesprawiedliwie
pominięte przez autorów fakty. Nie mniej proszę również o zrozumienie.
Szczególnie po lekturze "kalendarium spotkań harcerzy z ZHP" z Ojcem Świętym
na oficjalnej stronie ZHP.
Kto mnie zna, ten wie jak daleki jestem od zacietrzewienia, wytykania
palcami braciom harcerzom rzeczy małych, nieważnych. Ale zapewniam, iż
równie dziwnie jak g00rek obecnie czułem się, gdy czytałem w dniach żałoby
po Ojcu Świętym owo kalendarium, w którym ani słowem nie wspomniano, iż
najpiękniejszą kartę Białej Służby harcerki i harcerze z ZHP wypełnili bez,
a raczej wbrew oficjalnemu stanowisku swoich władz.
Rozumiecie przecież, nie chodzi mi o kajanie się, przepraszanie, wyjaśnianie
od nowa naszej pogmatwanej historii. Ale tych kilka słów należy się
pełniącym wówczas służbę harcerkom i harcerzom. Wielu z nich jest obecnie w
ZHR, wielu w ZHP, ale naprawdę ważne było to, iż wtedy właśnie odważyli się
ryzykując przecież, wypowiedzieć posłuszeństwo "wszystkim swoim przełożonym"
w imię wymogów harcerskiej służby Bogu i Polsce. Wspomnienie o tym na
wzmiankowanych stronach ZHP na pewno dobrze służyć będzie pełnionej przezeń
misji wychowawczej. I ułatwi nam wspólne zrozumienie.

Marabut