[Czuwaj] Wylkuczony - czy na pewno??

Aleksander Senk senk w post.pl
Czw, 23 Mar 2006, 20:27:52 CET

wedrowka1 w vp.pl napisał(a):

> Piszcie i wypowiadajcie się co robić jak działać i czy wy nie ponieśliście porażki czy być może teraz możecie powiedzieć że to jest harcerski hufiec

Witaj!

Odpowiem Ci tylko na mały fragment listu - ten, mówiący o porażce czy
zwycięstwie...

Waznym pytaniem jest, co stanowi o zwyciestwie. Czy to, ze w hufcu nie
będzie instruktorów, którzy piją?
Czy też to, że Ty i Twoja drużyna będziecie żyli uczciwie względem
samych siebie? W zgodzie z idea harcerską, starając się przestrzegać
wszystkich punktów, a nie kilku wybranych? Że dacie przykład innym? Że
wzbudzicie ferment, refleksję? Że pijacy instruktorzy przestaną się z
tym obnosić, a tym samym w sposób otwarcie demoralizować harcerzy?

Ja myślę, że sukcesem jest to drugie.
Zatem jeżeli jest tak, jak piszesz, to już sporo sukcesów na tym polu
odniosłeś.
Mogę Ci gratulować, życzyć wytrwałości i zapewnić, że jest harcerska
idea wychowania m.in przez abstynencję jest skuteczna. I da sie ją
wykorzystać wychowawczo - jeżeli tylko się na serio spróbuje.
W kwestii prawnej Ci nie pomogę, wybacz :)

pozdrawiam
olek