[Czuwaj] Re: phm. i obóz

Piotr Giczela piotr.giczela w zhr.pl
Czw, 23 Mar 2006, 23:34:43 CET

> Inaczej mówiąc: "Co to za drużynowy który nie może jechać z drużyną na
> obóz?"
> Ano taki, który nie przyłożył się do realizacji stopni instruktorskich...
> Zawsze przy tego typu dyskusji zadaje sobie pytanie - czy puściłbym własne
> 11-letnie dziecko na samodzielny obóz z 16-letnim drużynowym (bo przeciez
> 16-latek może być już przewodnikiem...=/) ? I oczywiście odpowiadam sobie,
> że nie.

> A jak Wy odpowiedzielibyście sobie na to pytanie?

> Paweł Krzywicki
> Hufiec Lublin

Ano właśnie... Ja raczej też nie, chociaż nie puściłbym również z
częścią phm-ów, a nawet hm-ów. Ale ad rem... Nie rozumiem czemu w ZHP
wciąż obowiązuje ta sprzeczna ze wszystkimi przepisami państwowymi zasada
pozwalająca na pełnienie funkcji wychowawczych niepełnoletniemu
instruktorowi? Nikt, nigdy nie wytłumaczył mi po co w ogóle instruktorem
zostaje 16-latek, skoro wszystkie podejmowane przez niego działania muszą
być realizowane pod okiem pełnoletniego opiekuna. Myślę, że należy w ZHP
wprowadzić zapis jaki jest w ZHR - przewodnikiem może zostać człowiek
pełnoletni.
Mówię tak i tak myślę, chociaż sam składałem zobowiązanie instruktorskie
dzień po ukończeniu 16 roku życia.

--
Pozdrowienia,
phm. Piotr Giczela HR