Re: [Czuwaj] Re: wymagania phm a obóz

Pią, 24 Mar 2006, 13:29:59 CET

----- Original Message -----
From: "Marcin Skocz" <hrskocz w harcerstwo.net>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Friday, 24 March 2006 13:16
Subject: Re: [Czuwaj] Re: wymagania phm a obóz

> W szczepie do niedawna mieliśmy 3 takie drużyny i na zbiórkach, biwakach i
> zimowisku każda z nich miała starszego, dorosłego opiekuna. Oczywiście
> była to forma przejściowa, gdyż cała trójka drużynowych w tym roku staje
> się pełnoletnia, ale system działał.

Pewna drużyna, w ktorej byłem opiekunem, też tak miała. Ale czy jestes
pewien, że tak jest wszędzie?

> I to by chyba wymusiło powrót do szczepów, które poza wielkimi miastami
> nie funkcjonują prawie.

I w maistach, choc nie tak wielkich, nie funkcjonują.

> [...]
> po 3 letniej praktyce pedagogicznej lub (m.in) poprzez posiadanie stopnia
> podharcmistrza. I to chyba kończy dyskusję w tym temacie - i tak dobrze,
> że MENiS respektuje nasze uprawnienia w tym względzie.
> Co do przewodników - dla mnie drużynę powinien prowadzić instruktor. Każda
> inna forma jest formą zastępczą i tymczasową. Czy ma on mieć 16 czy 18
> lat - to nie ma większego znaczenia. Z praktyki wiem, że o wiele łatwiej
> jest działać 18-sto latkowi. Nie musi szukać i myśleć nad tym skąd wziąć
> opiekuna za każdym razem kiedy chce iść z drużyną do parku.

Tak. To sie zgadza. Niestety, wyjątki statutowe przy obsadzaniu funkcji
staja sie regułami... próba pwd. jest otwierana przez działających juz
druzynowych.

DJD