[Czuwaj] Ateizm [było:[Giertych]

Aleksander Senk senk w post.pl
Pią, 12 Maj 2006, 13:52:10 CEST

Kamil Mirowski napisał(a):
> Nie mogłem się oprzeć...
> Nie trzeba sięgać do czasów dziadka. Obecnie nawet w niektórych ksi
> zdarza się odmowa otwarcia stopni instruktorskich z powodu złego
> światopoglądu (zadeklarowanego ateizmu np.).

Pojęcie "ateizm" jest dosyć szerokie.
Ale wyrazenie "zadeklarowany ateizm" kojarzy mi się z następująca postawą:
Przekonaniem o braku wartości religii i etyki wynoszonej z nakazów
religii, brak otwartości na kwestię poszukiwania wiary (religijną) oraz
- często - antyklerykalizm.

Jeżeli osoby prezentujące takie poglądy mają problem z otwarciem prób na
stopnie instruktorskie, to pozostaje sie tylko cieszyć, że w ZHP jeszcze
gdzieś pierwotne idee harcerskie (a tu nawet skautowe) rolę ogrywają.

pozdrawiam
olek