Re: [Czuwaj] Ateizm [było:[Giertych]

Kamil Mirowski kamil.mirowski w w.tkb.pl
Pią, 12 Maj 2006, 14:10:34 CEST

> Pojęcie "ateizm" jest dosyć szerokie.
> Ale wyrazenie "zadeklarowany ateizm" kojarzy mi się z następująca postawą:
> Przekonaniem o braku wartości religii i etyki wynoszonej z nakazów
> religii, brak otwartości na kwestię poszukiwania wiary (religijną) oraz -
> często - antyklerykalizm.
>
> Jeżeli osoby prezentujące takie poglądy mają problem z otwarciem prób na
> stopnie instruktorskie, to pozostaje sie tylko cieszyć, że w ZHP jeszcze
> gdzieś pierwotne idee harcerskie (a tu nawet skautowe) rolę ogrywają.
>
> pozdrawiam
> olek

A prosiłem żeby nie zaczynać :)
Nię chcę się na ten temat rozpisywać. Nie ma to najmniejszego sensu.
Chciałbym jedynie Cię pocieszyć, że Twoja interpretacja zadeklarowanego
ateizmu jest w moim przekonaniu radykalizmem ateistycznym i antyklerykalnym
co oczywiście jest zupełnie obce prawdziwemu ateizmowi.

Swoją drogą - trochę to chyba nie bardzo tolerancyjne jeśli zabrania się
rozwoju osobom o innym światopoglądzie niż ten poprawny. No, chyba, że ZHP
jest organizacją chrześcijańską. Co klóci się niestety z zadeklarowanym
uczeniem tolerancji ponad podziałami.

Tym optymistycznym akcentem kończę i pozdrawiam bardzo serdecznie! :-)

Kamil