[Czuwaj] Ateizm [było:[Giertych]

Pią, 12 Maj 2006, 14:50:43 CEST

Dnia Friday, 12 maja 2006 14:10, Kamil Mirowski napisał:

> A prosiłem żeby nie zaczynać :)

Na szczęście, to była prośba, której jak rozumiem nie musimy spełniać.
Niegrzecznie jest rozpoczynać temat i prosić, żeby się inni nie wypowiadali.

> Nię chcę się na ten temat rozpisywać. Nie ma to najmniejszego sensu.
> Chciałbym jedynie Cię pocieszyć, że Twoja interpretacja zadeklarowanego
> ateizmu jest w moim przekonaniu radykalizmem ateistycznym i antyklerykalnym
> co oczywiście jest zupełnie obce prawdziwemu ateizmowi.

Sformułowania typu "prawdziwi Polacy", "prawdziwi katolicy", "prawdziwi
chrześcijanie" i "prawdziwi ateiści" zawsze mi brzydko pachną brakiem
otwartości na dialog. Zresztą myślę, że "radykalizm ateistyczny' znaczy tyle
co "ateizm radykalny". Jest więc to rodzaj ateizmu i to na pewno
zadeklarowanego.

> Swoją drogą - trochę to chyba nie bardzo tolerancyjne jeśli zabrania się
> rozwoju osobom o innym światopoglądzie niż ten poprawny.

Nikt nie zabrania rozwoju. Powstaje pytanie czy taka deklaracja pozwala na
podjęcie obowiązków instruktora ZHP? Widocznie zdaniem KSI nie pozwala na to
i ewentualnie o tym możemy dyskutować.

Fałszywie jednak moim zdaniem łączysz decyzję KSI, z tolerancją. O podobną
nietolerancję możnaby oskarżyć stowarzyszenie MENSA, które dyskryminuje 98%
populacji ludzkiej.

> No, chyba, że ZHP
> jest organizacją chrześcijańską. Co klóci się niestety z zadeklarowanym
> uczeniem tolerancji ponad podziałami.

Opozycją nie jest ateizm-chrześcijaństwo. Pomyśl, a może ZHP jest organizacją,
która ułatwia działanie ruchu ludzi, dla których ateizm nie jest akceptowalną
propozycją? Może o to chodzi? Czy wtedy ta decyzja miałaby sens? Czy
rzeczywiście harcerstwo jest takim ruchem? Oto pytania na które można
poszukiwać odpowiedzi i się o te odpowiedzi spierać.

Ale w ogóle to ciekawa jest założenie, że chrześcijaństwo kłóci się z
tolerancją. Generalnie wydaje mi się, że jest dokładnie odwrotnie.

--
Czuwaj!

parasol
Marcin Bednarski parasol(at)harcerstwo.net
56 WDW "Nieprzemakalni" Hufiec Warszawa-oliborz
http://arkadia.harc.pl/nieprzemakalni/
"Choć droga jest bez końca. Pozornie bez znaczenia.
 Mniemam, że mam powody by drogi swej nie zmieniać"