[Czuwaj] Giertych, ateizm, sluzba Bogu

Pon, 15 Maj 2006, 15:37:40 CEST

----- Original Message -----
From: "Kamil Mirowski" <kamil.mirowski w w.tkb.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Monday, 15 May 2006 14:50
Subject: Re: RE: RE: [Czuwaj] Giertych, ateizm, sluzba Bogu

> Organizacja chrześcijańska, ateistyczna, katolicka, muzułmańska,
> buddyjska... jaka jeszcze? Kto da więćej?! A ZHP miało wychowywać ponad
> podziałami...

Ta?? Od kiedy? To Twój priorytet. Nie koniecznie każdego. Dla mnie to "ponad
podziałami" jest w hierarchi poniżej słowom przyrzeczenia.

> [...]
> chcemy się opierać jedynie na wartościach z początku XX wieku? Fakt -
> niektóre z nich są ponadczasowe, ale niestety czasami sytuacja, rozwój i
> ewolucja wymaga przewartościowania. Harcerz w każdym widzi bliźniego - a
> jednak Szaro-Szeregowcy zabijali bliźnich - bo taki był czas, bo tego
> wymagał od nich świat. Dzisiaj świat jest ekumeniczny, wielowyznaniowy a
> ateizm jest poglądem bardzo powszechnym i często spotykanym. Czy naprawdę
> dobrym wyjściem dla ZHP jest odcięcie się od części społeczeństwa, które
> od reszty różni się jedynie brakiem wiary w absolut?

Ble ble ble.

Ateizm znany był juz za czasów BiPi, a nawet wczesniej. Czy to coś zmieniło
u BiPi? Raczej sprzeciw wobec tego światopoglądu.

A co do zabijania przez SS - poczytaj. O działalności wychowawczej SS i tym,
kiedy powstały GS.

A ZHP w swej praktyce jest prawie calkowicie organizacją świecką i
laicyzującą w swym wychowaniu - i to raczej próby działań duchowych
wprowadzają sprzeciw ze względu na "tolerancję".

DJD