[Czuwaj] Giertych, ateizm, sluzba Bogu

jowitas.jowitas w neostrada.pl jowitas.jowitas w neostrada.pl
Wto, 16 Maj 2006, 18:41:09 CEST

----- Original Message -----
From: "Kamil Mirowski" <kamil.mirowski w w.tkb.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Tuesday, May 16, 2006 1:29 PM
Subject: Re: [Czuwaj] Giertych, ateizm, sluzba Bogu

----- Original Message -----
From: "Dominik Jan Domin" <djdomin w biol.uni.torun.pl>
To: "Kasia Lipińska" <kasia w lipinscy.com>; "Lista dyskusyjna harcerek i
harcerzy."

> Póki co, to ZHP jest organizacją ludzi wierzących w Boga. Sa organizacje,
> dopuszczające inną rote przyrzeczenia - np. SH. Czemu się tam nie
> przeniesiesz?

Uwielbiam takie podejście do sprawy. "Jesteś inny - czemu sobie nie
pójdziesz?"
Zaiste zachowanie typowo chrześcijańskie i harcerskie...

Bardzo dobrze nakreślił problem Piotr Bentkowski. Odsyłam do jego postów.

Pozdrawiam.
Kamil

W Twojej wypowiedzi czuję dziwną nutę. Czemu nie odejdziesz pytasz Kogoś kto
pisze, ze nie wierzy i mówisz mu, że harcerstwo jest tylko dla wierzących w
Boga. Nie wiem czy pamiętasz czasy kiedy w Naszym Związku funkcjonowały dwie
roty Przyrzeczenia - z Bogiem i bez niego - Byłem wtedy drużynowym i
składający Przyrzeczenie sam miął podjąć decyzję która rota. Jak myślisz ilu
chciało przyrzekać na Boga mniejszość. Czemu? Zapytasz i odpowiesz bo się
asekurowali. Nie. W rozmowach podkreślali, że wierzą w Boga a w harcerstwie
chcą się realizowąć i nie mogą się przemuc by w tu umieścić Boga. Widzą go w
Kościele. W życiu stosują Jego Przykazania, ale nie chcą jeszcze teraz na
Niego Przyrzekać, może później. Jeżeli jak twierdzisz ZHP jest organizacją
religijną to ja muszę się siebie zapytać: Czy ja chcę być w takiej
organizacji? Bo mówimy i myślimy: -harcerz harcerzowi bratem - Gdzie tu
informacja że w wierze. Tak na koniec jestem praktykującym katolikiem, lecz
przeraża mnie  -Jedynie słuszna prawda>

Leszek S.
Opole