[Czuwaj] Giertych, ateizm, sluzba Bogu

marcin wojtczak majcin w autograf.pl
Wto, 16 Maj 2006, 19:04:49 CEST

jowitas.jowitas w neostrada.pl napisał(a):

> W Twojej wypowiedzi czuję dziwną nutę. Czemu nie odejdziesz pytasz
> Kogoś kto pisze, ze nie wierzy i mówisz mu, że harcerstwo jest tylko
> dla wierzących w Boga. Nie wiem czy pamiętasz czasy kiedy w Naszym
> Związku funkcjonowały dwie roty Przyrzeczenia - z Bogiem i bez niego -
> Byłem wtedy drużynowym i składający Przyrzeczenie sam miął podjąć
> decyzję która rota. Jak myślisz ilu chciało przyrzekać na Boga
> mniejszość.
Mieszkam w chyba najbardziej zlaicyzowanym mieście w Polsce (Łódź),
regularnie do kościoła chodzi tu 15-20% ludzi, Przyrzeczenie w okresie
obowiązywania dwóch rot odbierałem kilkanaście razy, tylko raz zdarzyło
mi sie odbierać na rotę bez służby Bogu. Z każdym rozmawiałem o tym, kim
jest dla niego Bóg i w jaki sposób chce mu służyć.
> Czemu? Zapytasz i odpowiesz bo się asekurowali. Nie. W rozmowach
> podkreślali, że wierzą w Boga a w harcerstwie chcą się realizowąć i
> nie mogą się przemuc by w tu umieścić Boga. Widzą go w Kościele. W
> życiu stosują Jego Przykazania, ale nie chcą jeszcze teraz na Niego
> Przyrzekać, może później.
Jak dla mnie była to świadoma rezygnacja z bardzo istotnej części pracy
wychowawczej. Oddanie wychowania duchowego wyłącznie Kościołowi.
> Jeżeli jak twierdzisz ZHP jest organizacją religijną to ja muszę się
> siebie zapytać: Czy ja chcę być w takiej organizacji? Bo mówimy i
> myślimy: -harcerz harcerzowi bratem - Gdzie tu informacja że w wierze.
> Tak na koniec jestem praktykującym katolikiem, lecz przeraża mnie
> -Jedynie słuszna prawda>
Nasze władze, w prawomocny sposób zadecydowały, że każdy członek ZHP
musi zadeklarować wolę służby Bogu, może to czynić w sposób zgodny z
jego wyznaniem i na swój własny sposób. ZHP nie jet organizacją związaną
z jakąkolwiek religią kościołem czy wyznaniem. wymaga jednak tego
minimum jakim jest uznanie istnienia źródła wartości znajdującego sie
poza materialnym światem.

Marcin Wojtczak