[Czuwaj] Giertych, ateizm, sluzba Bogu

jowitas.jowitas w neostrada.pl jowitas.jowitas w neostrada.pl
Wto, 16 Maj 2006, 21:40:23 CEST

----- Original Message -----
From: "marcin wojtczak" <majcin w autograf.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Tuesday, May 16, 2006 7:04 PM
Subject: Re: [Czuwaj] Giertych, ateizm, sluzba Bogu

jowitas.jowitas w neostrada.pl napisał(a):

> W Twojej wypowiedzi czuję dziwną nutę. Czemu nie odejdziesz pytasz Kogoś
> kto pisze, ze nie wierzy i mówisz mu, że harcerstwo jest tylko dla
> wierzących w Boga. Nie wiem czy pamiętasz czasy kiedy w Naszym Związku
> funkcjonowały dwie roty Przyrzeczenia - z Bogiem i bez niego - Byłem wtedy
> drużynowym i składający Przyrzeczenie sam miął podjąć decyzję która rota.
> Jak myślisz ilu chciało przyrzekać na Boga mniejszość.
Mieszkam w chyba najbardziej zlaicyzowanym mieście w Polsce (Łódź),
regularnie do kościoła chodzi tu 15-20% ludzi, Przyrzeczenie w okresie
obowiązywania dwóch rot odbierałem kilkanaście razy, tylko raz zdarzyło
mi sie odbierać na rotę bez służby Bogu. Z każdym rozmawiałem o tym, kim
jest dla niego Bóg i w jaki sposób chce mu służyć.
> Czemu? Zapytasz i odpowiesz bo się asekurowali. Nie. W rozmowach
> podkreślali, że wierzą w Boga a w harcerstwie chcą się realizowąć i nie
> mogą się przemuc by w tu umieścić Boga. Widzą go w Kościele. W życiu
> stosują Jego Przykazania, ale nie chcą jeszcze teraz na Niego Przyrzekać,
> może później.
Jak dla mnie była to świadoma rezygnacja z bardzo istotnej części pracy
wychowawczej. Oddanie wychowania duchowego wyłącznie Kościołowi.
> Jeżeli jak twierdzisz ZHP jest organizacją religijną to ja muszę się
> siebie zapytać: Czy ja chcę być w takiej organizacji? Bo mówimy i
> myślimy: -harcerz harcerzowi bratem - Gdzie tu informacja że w wierze. Tak
> na koniec jestem praktykującym katolikiem, lecz przeraża mnie  -Jedynie
> słuszna prawda>
Nasze władze, w prawomocny sposób zadecydowały, że każdy członek ZHP
musi zadeklarować wolę służby Bogu, może to czynić w sposób zgodny z
jego wyznaniem i na swój własny sposób. ZHP nie jet organizacją związaną
z jakąkolwiek religią kościołem czy wyznaniem. wymaga jednak tego
minimum jakim jest uznanie istnienia źródła wartości znajdującego sie
poza materialnym światem.

Marcin Wojtczak

A czy doro najwyższe jest materialne czy tez nie. Pamiętam od zawsze toczymy
rozmowy na ten temat i co. Piszemy możecie być u nas wszyscy lecz musicie
zrezygnować ze swoich myśli i dostosować to myślenie tak by pasowało do
naszego. To po co zapraszmy a jednocześnie wypraszamy  I to co pisze
Seascout jak pisać wychowaniu duchowym w podręczniku nie pisząc jasno o czym
się pisze. I kto ma uwierzyć w nasze dobre intencje?

Leszek S.
Opole