RE: [Czuwaj] Re: Giertych, ateizm, służba Bogu

Seascout seascout w go2.pl
Wto, 16 Maj 2006, 20:25:55 CEST

::
::Lista to ubogie medium, nie ma zapachu, smaku, barwy... dotyku babiego
::lata, szumu strumyka, śpiewu ptaków, ale możemy spróbować. Co Ci zależy ?
::A jeśli się mylisz ? Wykaż troszkę dobrej woli. Wydrukuj sobie mojego
::posta (zwłaszcza dalszą część) i spróbuj ją przeczytać w lesie, w poszumie
::Wytrwałego Wiatru, czy obok plusku Małego Strumyka....A jak przeczytasz to
::pomyśl... myśl, tylko zapamiętaj że Harcerka myśli SERCEM.

[R:] Ja trochę się oburzam, gdy ogranicza się wychowanie duchowe do zachodu
słońca czy szumu wiatru. Chyba największy szok przeżyłem czytając PRZEWODNIK
DLA PRZEWODNIKA, gdzie w całym rozdziale dotyczącym wychowania duchowego nie
padło ani razu słowo Bóg (swoją drogą to niezła ekwilibrystyka - autorce
szczerze gratuluję).

Według Pawła Sochy (Rozwój Duchowy Człowieka, wydawnictwo UJ, Kraków 2000)
duchowość zawiera w sobie: świadomość i samoświadomość, mądrość, uczucia,
wrażliwość, moralność, twórczość, poczucie estetyczne, światopogląd,
religijność i wiarę. Wszystkie razem!
A nie tylko szum wodospadu i kołysanie się traw! Nie spłycajmy rozwoju
duchowego do poczucia estetyki ! ! !

Bez rozwoju moralności nie ma rozwoju duchowego i bez wiary, nie ma pełni
rozwoju duchowego.

BP uważał, że dla swojego pełnego rozwoju skaut musi uczestniczyć w życiu
religijnym swojego wyznania, ma je praktykować i Wierzyć. Ale Baden Powell
to skaut, więc nie wiem czy jest sens go cytować, bo przecież nie był
harcerzem...

 Seascout