[Czuwaj] Giertych, ateizm, sluzba Bogu

Śro, 17 Maj 2006, 12:32:45 CEST

----- Original Message -----
From: "marcin wojtczak" <majcin w autograf.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Tuesday, 16 May 2006 19:04
Subject: Re: [Czuwaj] Giertych, ateizm, sluzba Bogu

> Jak dla mnie była to świadoma rezygnacja z bardzo istotnej części pracy
> wychowawczej. Oddanie wychowania duchowego wyłącznie Kościołowi.

A tutaj ja mam inne podejscie. To MY jesteśmy częścią Kościoła, a zatem
realizujemy wychowanie religijne "w Kościele". Czyli tez i u nas. Bo "gdzie
dwóch lub trzech zbierze się w imię Moje, tam Ja jestem pośród nich".

Nie wyłączam wychowania religijnego z życia harcerskiego. Dużo idzie poprzez
przykład. Harcerze wchodząc do moejgo namiotu mogą zobaczyć krzyż nad
łózkiem, wieczorną czy poranna modlitwę, Pismo św. obok łóżka (też używane),
czy choćby modlitwę przed posiłkiem. Bo tak samo jak harcerzem jestem
"całyum życiem", tak też i chrześcijaninem jestem "całym życiem".

DJD