[Czuwaj] Giertych, ateizm, sluzba Bogu

Śro, 17 Maj 2006, 12:27:08 CEST

----- Original Message -----
From: <jowitas.jowitas w neostrada.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Monday, 10 April 2006 19:23
Subject: Re: [Czuwaj] Giertych, ateizm, sluzba Bogu

> W Twojej wypowiedzi czuję dziwną nutę. Czemu nie odejdziesz pytasz Kogoś
> kto pisze, ze nie wierzy i mówisz mu, że harcerstwo jest tylko dla
> wierzących w Boga. Nie wiem czy pamiętasz czasy kiedy w Naszym Związku
> funkcjonowały dwie roty Przyrzeczenia - z Bogiem i bez niego -

Pewnie nie pamiętam tych czasów... biorąc pod uwagę, ze w ZHP jestem
zaledwie od 1985 roku...

>Byłem wtedy drużynowym i składający Przyrzeczenie sam miął podjąć decyzję
>która rota. Jak myślisz ilu chciało przyrzekać na Boga mniejszość.

Do 1996 roku byłem na wielu przyrzeczeniach, w tym sporo osób z mojej
drużyny. NIKT (słownie: nikt) nie wybrał roty "bez Boga".

> Jeżeli jak twierdzisz ZHP jest organizacją religijną to ja muszę się
> siebie zapytać: Czy ja chcę być w takiej organizacji? Bo mówimy i
> myślimy: -harcerz harcerzowi bratem - Gdzie tu informacja że w wierze.

Przypowieść o Miłosiernym Samarytaninie. Mam rozwinąć ten temat, czy sam
przyznasz, ze jak na "praktykującego katolika" to dość dziwne słowa
piszesz??

>Tak na koniec jestem praktykującym katolikiem, lecz przeraża mnie  -Jedynie
>słuszna prawda>

Mnie nie.

Bo Prawda jest tylko jedna. A skoro tak, to jest ona i jedynie słuszna. Cóż,
na ziemi tylko możemy dochodzić do tej Prawdy. I taka drogą wolę prowadzic
moich harcerzy.

Dominik Jan Domin