[Czuwaj] Re: ateizm

Czw, 18 Maj 2006, 17:22:54 CEST

----- Original Message -----
From: "Janusz Sikorski" <jsikorski w wp.pl>
To: <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Thursday, 18 May 2006 16:53
Subject: [Czuwaj] Re: ateizm

> Widzisz... to wcale nie jest takie proste.

Wiem doskonale

> W znacznej większości Ci którzy nazywają sie ateistami wcale nimi nie są.

To też wiem. Umówmy się zatem, że ja jak uzywam słowa "ateista", to pisze o
"ateiście", a nie o Jaśku od Romków (względnie o dh Janie), któremu sie
wydaje, ze jest ateistą, bo nie jest katolikiem. I dla którego to Jaśka
"wierzący" to tylko jego kolega katolik - ministrant, bo ten Iwan, co sie
niedawno sprowadził, to wierzący nie jest, bo prawosławny...

> Tak naprawdę nie wiedza jeszcze kim są. Spotkałem kilka takich przypadków
> wśród młodych ludzi. Raczej powinni powiedzieć o sobie że nie są
> katolikami, bo nie wierzą w TAKIEGO Boga jak im się Go przedstawia.

Na to też zwracałem uwage w poście - że słowo "Bóg" nie oznacza, ze jesteśmy
organizacja katolicką. A takie testu padają od naszych przeciwników Boga w
harcerstwie, choćby i w tej dyskusji na [czuwaju].

No i też jest kwestia - czy aby na pewno to, co im sie przedstawia, jest na
pewno takim Bogiem, jakim go uznaje Kościoł katolicki. Wzglednie na odwrót -
czy aby na pewno ich wiara nie jest wiarą Kościoła, a sprzeczność zachodzi
tylko na poziomie niedoinformowania, miejscowego ks proboszcza i jedynie
słusznych poglądów politycznych pewnego Radia z Torunia.

>Ale to  znacznie szerszy temat zachaczający o zjawiska
>kulturowo-socjologiczne  związane z przemianami w naszym Kraju.

Całkowicie sie zgadzam. Co wcale nie znaczy, że możemy o tym zapominać.

DJD