[Czuwaj] Re: Paczka Czuwaj, Tom 19, Numer 30

Marcin Skocz hrskocz w harcerstwo.net
Pią, 19 Maj 2006, 00:07:50 CEST

> W harcerstwie polskim, podobnie jak w skautingu, jedna rota przyrzeczenia

> jest od zawsze. W latach PRL z przyczyn politycznych została zmieniona,
> zateizowana. Następnie w ramach "reform" ktoś wpadł na pomysł 2 rot.
> nastepnie og 1996 roku znów jest 1 rota.

Czyli jak jej nie było, bo były dwie, to też była?
Doskonale zdajemy sobie sprawę wszyscy z tego, że rota się zmieniała...

> A 10 p PH pojawił sie dość szybko, ale wcale w pierwszej edycji prawa -
> wówczas jeszcze scoutowego - go nie było. Nie wspominając o słynnych
> interpretacjach z tychże samych lat PRLu, dopuszczających picie dla
> dorosłych.
> A wiątpiących zaprszam na staropolską galaretkę z wina (procentów około
> 10).
> Całkiem swiadomie nie będziemy pić alkoholu, więc zgodnie z prawem
> wszystko
> będzie OK. Czyzby jakieś niejasności wynikające z interpretacji??

Nie wywołując dyskusji o 10pPH - do czego dążysz Dominiku ze swoimi
przykładami?
Bo staram się rozumieć, a nie polemizować - i prawdę mówiąc utknąłem. Mam
wrażenie, że stawiasz raczej na ping-ponga niż na uwspólnianie stanowisk w
wyniku wymiany poglądów...

pozdrawiam
Marcin Skocz