[Czuwaj] Re: Paczka Czuwaj, Tom 19, Numer 32

Piotr Kołodziejski mlodytm w poczta.onet.pl
Pią, 19 Maj 2006, 01:00:42 CEST

> Czemu uważasz, że nakaz z 10 punktu jest ważniejszy od tego z punktu 1?
> Bo jak dla mnie wszystkie są równie ważne.
>
> I nie wiem jakie tam widzisz niejasności?
> przecież jedno i drugie jest napisane wprost "służy Bogu" oraz "nie pije
> alkoholu"
> te dwa sformułowania sa wyjątkowo jednoznaczne

Widzę niejasność. Niejasność wynikającą z przystawienia treści
przyrzeczenia do statutu. Przecież o to całą dyskusja idzie na dobrą
sprawę. Statut mówi o wychowaniu ponad podziałami, a Przyrzeczenie w
obecnej postaci na dobrą sprawę uniemożliwia istnienie takowych w
Związku. Przed zmianą istniała wersja roty dla niewierzących. Teraz jest
jedna wersja. Nie dziwię się, że z 2 została właśnie ta uwzględniająca
Boga. Natomiast dziwię się, czemu niektórzy uparli się, by usunąć ze
Związku osoby o innym światopoglądzie.
Może powinniśmy jeszcze przeprowadzić pewnego rodzaju "lustrację" i
wywalić wszystkich, którzy składali tą "gorszą" wersję Przyrzeczenia?

 > podejrzewam, że po prostu wybierasz sobie to,  z Prawa harcerskiego,
 > co dla ciebie jest wygodniejsze, a to co ci nie odpowiada  próbujesz
 > zamydlić jakimiś interpretacjami
 >
 > Marcin Wojtczak

Podejrzewam, że Twoje podejrzenia są nietrafione. W dyskusji nie zwykłem
"wybierać sobie tego, co jest dla mnie wygodniejsze". Przedstawiłem
temat tak, jak go widzę. Jeśli uważasz to za "zamydlanie", trudno.

--
Piotr Kołodziejski