Re: [Czuwaj] harcerskie formy dotyczące Boga

Pią, 19 Maj 2006, 13:03:04 CEST

----- Original Message -----
From: "Marcin Skocz" <hrskocz w harcerstwo.net>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Friday, 19 May 2006 00:24
Subject: Re: [Czuwaj] harcerskie formy dotyczące Boga

> W przypadku pisma świętego też dość długo panowała łacina, a dostępne
> tłumaczenia są niekiedy nieco odległe od oryginałów.

Każde tłumaczenie jest odległe od oryginału - choćby ze względu na róznice
między językami. Aby zas zapobiec człowieczej ingerencji - osobiście
korzystam z 4 róznych wydań.

> Co do Koranu, to fakt, że pobożny muzułmanin ma czytać go w oryginale (co
> oznacza arabski, ale za oficjalne uznaje się także tłumaczenie tureckie
> zwykle). Dla harcerza jednak, który nie jest muzułmaninem to nie ma jednak
> żadnego znaczenia.

> naukach
>
> W Koranie? Czytałem nieuważnie przed egzaminem, więc nie zauważyłem jakiś
> dramatycznych rozbieżności (choć już w hadisach owszem) - możesz podać
> jakieś fajne przykłady?

osoba i smierć Jezusa z nazaretu. Ofiarowanie swego syna przez Abrahama.

> BTW - mam też wydanie arabskie kieszonkowe wydane przez Dżami Islamija :-)
> (musiałem się pochwalić)

:( Nie mam wydania kieszonkowego, moje zajmuje stanowczo duzo miejsca na
półce...

DJD