Odpowiedzialność ZHP za ateistę było: Re: RE: [Czuwaj] harcerskie formy dotyczące Boga

Pią, 19 Maj 2006, 15:37:38 CEST

----- Original Message -----
From: "Dominik Jan Domin" <djdomin w biol.uni.torun.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Friday, May 19, 2006 1:45 PM
Subject: Re: RE: [Czuwaj] harcerskie formy dotyczące Boga

Miałem napisać później ale....
Trochę przewrotnie, choć absolutnie powaznie....
Temat:
"Ewentualna odpowiedzialność cywilna ZHP
z tytułu działań "deformacyjnych" instruktora-ateisty."

Bo taka "zbitka" mi się skojarzyła:
- "odszkodowanie dolnosląskie"
- niezgodność realiów z zapisami statutowymi
dot.  formacji duchowej

Bo czy rodzic "przysyłając" dziecko do ZHP,
może sie spodziewać "nie-przestępczych"
działań "deformacyjnych" (w zakresie wiary)
ze strony instruktora-ateisty, czy też nie ?

Czy jeśli dziecko zostanie "zdeformowane",
czy moze wystąpić z roszczeniem wobec ZHP,
bo nie został ostrzeżony iż w organizacji która
"...wychowuje (....) w duchu wartości
zawartych w Prawie Harcerskim. ..."
działajacy jawnie instruktor-ateista
doprowadzi swoimi działaniami
do odejscia dziecka od wiary rodziców ?

Tylko PROSZĘ nie piszmy że kapelan harcerski
także może np. zdeprawować dziecko.
Bo może,  ale beda to działania przestępcze.
Podkreślam że nie chodzi to o żadne działania przestępcze.
I nie chodzi mi to o jakiekolwiek konkretne osoby.
Jasne ?

A tak na marginiesie:
Z czego ma wynikać to że zapis:
4) stwarzanie warunków do