Re: Re: RE: [Czuwaj] harcerskie formy dotycząceBoga

Pią, 19 Maj 2006, 14:12:25 CEST

----- Original Message -----
From: "Andrzej Rolewicz" <harc38 w op.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Friday, 19 May 2006 14:00
Subject: Re: Re: RE: [Czuwaj] harcerskie formy dotycząceBoga

> No to jeszcze raz:
> "Cichy czas" z założenia nie jest czasem na wygłupy i "robienie jaj z
> religii" - przypomnę:
> 1. O czym pisał autor tych słów ?
> 2. Jak mogę to zastosować w swoim życiu ?

Owszem, to zrozumiałem.

Nie odnosiłem się do twoich słów, tylko do naszego współdyskutanta, który
zwracał uwagę na "zabawę" i "posmianie się z zabawnych fragmentów" - i to
jako coś wspaniałego.

Co do Twojej propozycji - bardzo mi się podoba.

> Po drugie - uważasz ( to do Czesława), że 99% drużynowych bałoby się
> podsumowywać jakiś (zabawny) fragment dowolnego świętego tekstu. Oznacza
> to chyba, że mimo że naszym statutowym celem jest stwarzanie warunków do
> m.in. duchowego rozwoju człowieka to jesteśmy do tego całkowicie
> nieprzygotowani. O innych "harcerskich formach dotyczących Boga" - cicho i
> głucho - co potwierdza tezę o nieprzygotowaniu kadry ZHP do stwarzania
> warunków do duchowego rozwoju członków, do czego obliguje nas statut.
> Nie krytykuję, tylko stwierdzam fakt. A to dobry punkt wyjścia, aby się
> [...]

Owszem zgadzam się z Tobą. Nie ma przygotowania, mimo, że nasz Statut
stwierdza inaczej. Może i dlatego, że mało z naszych druzynowych przeczytało
choć raz Nowy Testament i w ogóle nie potrafi udzielic odpowiedzi na
podstawowe pytania z tego zakresu?

> Pozdrowienia z nad jezior

Pozdrowienia z Piernikowa.

Dominik Jan Domin