[Czuwaj] Re: Paczka Czuwaj, Tom 19, Numer 35

Pon, 22 Maj 2006, 15:32:31 CEST

----- Original Message -----
From: "Piotr Kołodziejski" <mlodytm w poczta.onet.pl>
To: <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Friday, 19 May 2006 15:35
Subject: [Czuwaj] Re: Paczka Czuwaj, Tom 19, Numer 35

> Traktowanie całości łącznie właśnie POWODUJE tą sprzeczność. Jak
> zamierzasz stworzyć warunki do "utrwalania silnych więzi międzyludzkich
> ponad podziałami wyznaniowymi", jeśli zaistnieniu tych podziałów w Związku
> chcesz już na wstępie zapobiec?

Tu jest tylko mowa (w moich wypowiedziach) o ateistach.

Zaś podziały wyznaniowe to nie tylko katolicy kontra ateiści. Dla całej
reszty wierzących (i akceptujących inne zapisy Statutu, a zatem z
wyłączneniem satanistów, wyznawców Kali itp.). ZHP jest otwarty.

Nigdy nie słyszałeś o konfliktach między choćby katolikami a protestantami?

> Jeżeli uważasz że ateiści traktują kwestię wiary w kategorii zabawy, to
> grubo się mylisz. Jeżeli jednak trafiło Ci się kiedyś coś takiego
> zauważyć, to nie jest od razu dowód że wszyscy tak robią. Nie generalizuj
> tak, proszę.

> A tutaj to już zaczynasz przeginać. To, że ateista w Boga nie wierzy, nie
> oznacza, że wyśmiewa się z Niego, czy z tych, którzy w Niego wierzą. Czy
> naprawdę tak trudno Ci uwierzyć, że ateista może zwyczajnie jak człowiek
> szanować poglądy innych?

Pojmuję, że może szanować. Ale "może" nie oznacza gwarancji tegoż, zwłaszcza
w Polsce po doświadczeniach typu "Towarzystwo Krzewienia Kultury Świeckiej"
i obecnych występach pseudo-artystów i innych - odpowiedzialnych chocby za
słynna okładkę "machiny".

DJD