RE: [Czuwaj] Podziel się planem pracy z innymi -www. haliz.zhp.pl

TOGRO.pl togro w togro.pl
Wto, 23 Maj 2006, 10:12:09 CEST

O jejku. Nawet się nie spodziewalem tylu maili na ten temat... :-)

Baza planow już jest, ale skromniutka. Na stronie www.haliz.zhp.pl od kilku
lat wisza plany pracy. Dwoch kolonii, trzech obozow i jednego zimowiska.
Będę ja powiekszal :-)

Zostaly wkiedys wrzucone dosyc spontanicznie, bez zastanawiania się po co.
Troche jako przyklady planow pracy placowek KTÓRE SIĘ ODBYLY i zostaly
dobrze przez autora planu ocenione (no bo po co chwalic się dziadostwem?).

Plany sa podpisane z imienia i nazwiska, a wiec pokazuja czyjs dorobek.

Gdy ostatnio przegladalem statystyki strony zwrocila moja uwage liczba
sciagniec planow:

- kolonia w Bialym Borze - 271 razy,
- kolonia w Mirmilowie - 211 razy,
- oboz w Miakszowce - 510 razy,
- obóz w Mikaszowce (Mity do planu) - 303 razy,
- oboz w Przesiece - 427 razy,
- oboz w Przeciese (wzor dyplomu) - 289 razy,
- oboz w Wincu - 575 razy,
- zimowisko w Kamesznicy - 273 razy.

Co wynika z tej statystyki? Moim zdaniem dwie rzeczy:
1. Ze ludziom takie rzeczy sa potrzebne.
2. Ze nijak nie da się zorganizowac tylu placowek w oparciu o te 6 planow.
Wiec na pewno nie sluzyly do kopiowania jako gotowce.

Plany można oceniac i komentowac, wiec każdy ma prawo ocenic to, co zostalo
tam napisane. Zarówno poprzez dodanie wpisu "ekstra", jak i "kompletny
chlam".

Uwazam, ze bardzo potrzebne jest prezetowanie naszego dorobku. Także planow
pracy. Nie każdy musi z nich korzystac, ale każdy powinien mieć takie prawo.
Tak samo jak umieszczanie w internecie materialow z prob instruktorskich.

Znam wielu instruktorow z BOGATYM bagazem doswiadczen, którzy tworza plany
pracy modernizujac i ulepszajac swoje plany sprzed roku, dwoch, pieciu, czy
pietnastu. W pewnym momencie brakuje tym planom swiezosci i nowego
spojrzenia. Zerkniecie w inne plany pozwala na zmiane spojrzenia na swój
plan i OCZYWIŚCIE wykorzystanie pomyslow, które maja inni.

Zapewne ta dyskusja może ciagnac się w nieskonczonosc. Mam jednak prosbe -
przeslijcie mi swoje NAJLEPSZE plany pracy. Pozwolcie innym skorzystac z
Waszego dorobku. A tym ktorzy widza w Was swój ideal instruktora pozwolcie
bezczelnie kopiowac fragmenty Waszych planow.

Jeśli sa dobre, to co w tym zlego?
A jeśli najlepsze... ?

Pozdrawiam troche zaskoczony dyskusja.

Tomek