RE: [Czuwaj] Podziel się planem pracy z innymi -www. haliz.zhp.pl

"Adrian Łaskarzewski" adrian_2 w zhp.inet.pl
Wto, 23 Maj 2006, 09:41:02 CEST

W dniu 2006-05-23 o godz. 08:46 Michał Górecki  g00rek w o2.pl napisał:

>A co do pomysłów. JA wolę zerknąć na cały plan pracy, bo "wyłowię" z niego
>coś, czego nie znałem, coś fajnego, ciekawego. Zobacze różne podejścia...
>
>Problemem są kiepscy drużynowi i czy będziemy im dawać plany, czy nie - nie
>zmienimy tego. Potrzebne jest dobre kształcenie.

Ja się zgadzam z Goorkiem.

Mądrej głowie dość po słowie.

Jeśli założyć, że publikowane będą tylko plany zatwierdzonych placówek, czyli spełniające minimalne wymagania jakościowe, to uczenie się na dobrych przykładach, twórcze podpatrywanie innych, to jedna z lepszych metod nauki.
Pamiętam, że kiedy ja układałem swój pierwszy plan obozu, to pożyczyłem do wglądu kilka(naście?) różnych innych planów - po to aby mieć wzór, poziom odniesienia, zobaczyć jak to robią inni, zrozumieć, co jest istotne, na co zwracają uwagę inni, wyłowić ciekawe pomysły, przetworzyć je do swoich potrzeb.

Dobremu drużynowemu taka baza różnych pomysłów może tylko pomóc,
słabemu - da dobre przykłady.
Znając jednak zaangażowanie drużynowych uważam, że raczej w znacznej większości programy te będą stanowiły inspirację, niż po prostu kropka w kropkę skopiowany plan.
Jeśli zaś ktoś działa na zasadzie: "program obozu jest dla komendy hufca, ja i tak robię swoje" - to i tak nic to nie zmieni.
Dlatego nie obawiałbym się kopiowania. Naprawdę uważacie, że mamy w Związku tak słabych drużynowych?

Analogia z działki stopni instruktorskich - zauważcie, że im bardziej słaba próba, tym bardziej lista zadań literalnie zbliża się do listy wymagań. Im lepsza próba, tym bardziej widać w niej konkretny pomysł na rozwój i pracę instruktorską. Wymagania próby stanowią minimum, które należy osiągnąć.

Tomaszu G. - chcesz stworzyć bazę planów pracy, czy zakładasz jakąś weryfikację programów?

Adrian