[Czuwaj] Re: Paczka Czuwaj, Tom 19, Numer 40

Marcin Skocz hrskocz w harcerstwo.net
Wto, 23 Maj 2006, 23:43:14 CEST

Pozwolę sobie nie cytować fragmentów z listów Dominika, bo kto czyta listę,
ten zna je już do znudzenia. Mam nadzieję, że nie spotka się to z
natychmiastowym potępieniem ;-)

Dominiku! Czy dla Ciebie skauting musi być albo w wersji archaicznej
(Bi-Pi) albo w wersji OH ZMP? Nie spotkałeś się nigdy z wersjami
pośrednimi? Nie pomyślałeś nigdy, że zmiany mogą iść ku doskonaleniu, a nie
tylko pogarszaniu? I że w rzeczywistości nie ma typów idealnych?

Czytam to co piszesz w tej dyskusji i dziwię się temu. Piszesz, że ateiści
są nietolerancyjni, a sam wykazujesz głęboki brak tolerancji. Stosujesz
podwójne standardy, jedne dla "tych dobrych", inne dla "tych złych".
Ponadto pomijasz te fragmenty dyskusji, które nie są Ci na rękę.

Kto chce wyrzucać Twojego Boga z przyrzeczenia? Mnie on nie przeszkadza,
pomimo tego, że jest to Bóg chrześcijański, bo na szczęście przyrzeczenie
jest w tym związku narzędziem, tak samo jak oficjalne stanowisko związku
wyrażone w innych dokumentach, w tym w oficjalnej interpretacji ideowej,
którą cały czas pomijasz.

Wydaje mi się, że główny problem w naszym harcerstwie to brak świadomych
instruktorów, którzy wiedzą do czego dążą i nie mylą narzędzi z celami. A
takie mam wrażenie zwłaszcza wtedy kiedy wczytuję się w tą dyskusję.

pozdrawiam
Marcin Skocz