[Czuwaj] Re: Paczka Czuwaj, Tom 19, Numer 40

Jerzy Łukaszewicz jeluk w wodn.lublin.pl
Śro, 24 Maj 2006, 10:48:12 CEST

----- Original Message -----
From: "Grzegorz Skrukwa" <greegors w icpnet.pl>

> Może teraz się okazuje że moje Przyrzeczenie było nieważne, noszę od
> kilkunastu lat nielegalnie krzyż, powinieniem był odejść z ZHP conajmniej
> 10
> lat temu?

Poniewaz (mniemam, ze zartobliwie) czesto pada to pytanie, to ja (rowniez
zartobliwie) zapytam:
- Skladalem wojskowa przysiege w czasach, gdy w tresci bylo o lojalnosci w
stosunku do "naszej ukochanej Armii Radzieckiej" oraz do owczesnej "naszej
ukochanej Wladzy Ludowej".
Czy wobec tego mialem walczyc z bronia w reku, do upadlego w obronie Ludowej
Rzeczypospolitej? A w momencie upadku CCCP strzelic sobie honorowo w leb? Bo
nie wypelnilem przysiegi wojskowej?
Mysle, ze jak ktos sobie odpowie na moje pytania to nie bedzie mial z
odpowiedzia na cytowane pytanie :)

phm. Jerzy Łukaszewicz
Hufiec Lublin ZHP