[Czuwaj] archaiczny BP

Marcin Skocz hrskocz w harcerstwo.net
Śro, 24 Maj 2006, 17:18:05 CEST

> Tak... są inne namioty, inne materiały, camping gas i wiele innych. Ale
> myśl skautowa, myśl o wychowaniu (nie o onanizmie) jest bardzo świeża. I
> Polsce nieodkryta (niestety).
> Podobnie, jak ciągle świeże są myśli Monteskiusza czy Arystotelesa. Choć
> to przecież odległe czasy.

Dwa lata temu miałem przyjemność pobyć na kilku bazach skautowych w Anglii
i Szkocji. Być może moje obserwacje nie są zbyt wnikliwe, dlatego też
powiedź mi, proszę, gdzie jest ta różnica - tzn. poprawne wykorzystanie
metody Bi-Bi?
Z mojego punktu widzenia harcerstwo/skauting jest nader podobne w działaniu
niezależnie od tego, czy chodzi o Anglię, Polskę, Francję czy Turcję lub
Libię. Jedyne co mnie zawsze zachwyca to większa samodzielność wędrowników
na Zachodzie, ale to może jest jednak kwestia funduszy.

pozdrawiam
Marcin Skocz