[Czuwaj] archaiczny BP

Śro, 24 Maj 2006, 17:33:25 CEST

----- Original Message -----
From: "Marcin Skocz" <hrskocz w harcerstwo.net>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Wednesday, 24 May 2006 17:18
Subject: Re: [Czuwaj] archaiczny BP

> Dwa lata temu miałem przyjemność pobyć na kilku bazach skautowych w Anglii
> i Szkocji. Być może moje obserwacje nie są zbyt wnikliwe, dlatego też
> powiedź mi, proszę, gdzie jest ta różnica - tzn. poprawne wykorzystanie
> metody Bi-Bi?
> Z mojego punktu widzenia harcerstwo/skauting jest nader podobne w
> działaniu
> niezależnie od tego, czy chodzi o Anglię, Polskę, Francję czy Turcję lub
> Libię. Jedyne co mnie zawsze zachwyca to większa samodzielność wędrowników
> na Zachodzie, ale to może jest jednak kwestia funduszy.

A nie sztywnych przepisów i zasad? I w ogóle mniej sztywniactwa i
hurra-pomnikowatości? Zbiórek z historii harcerstwa (czyt. wkuwania 10 dat
na pamięć) i budowy mundurka i oznaczania funckji na mundurku?

Wiem, ze ta ironia nie dotyczy dobrych środowisk, zapewne Waszych
wszystkich. Ale jaka jest średnia?

DJD